جاسوسی گوشیبرنامه هکردیابی گوشیهک گوشی

روش های ردیابی گوشی بدون فعال کردن GPS

آیا تا به حال خواسته اید مکان تلفن همراه شخصی را ردیابی کنید؟ به خصوص فرزند، شریک زندگی یا حتی کارمندتان را؟ اگر نمی دانید چگونه می توان این کار را انجام داد، نگران نباشید. ما شما را تحت پوشش قرار دادیم زیرا در این مقاله قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه مکان تلفن همراه را بدون فعال بودن GPS ردیابی کنید. ردیابی مکان تلفن همراه واقعاً موثر است، به خصوص اگر تلفن خود را به اشتباه در جایی گم کرده باشید یا می خواهید از مکان فرزند، شریک زندگی یا کارمند خود اطلاعاتی به دست آورید. مطمئناً، روش های زیادی برای ردیابی موقعیت تلفن همراه شخصی بدون فعال بودن GPS وجود دارد.

ردیابی گوشی بدون فعال بودن GPS
ردیابی گوشی بدون فعال بودن GPS

در واقع با افزایش نرخ کلاهبرداری، آزار و اذیت اینترنتی، آدم ربایی، آزار و اذیت و محتوای اعتیاد آور بزرگسالان، هیچ کس نمی خواهد عزیزان خود را در معرض خطر قرار دهد. مشاغل همچنین به تهدیدات امنیتی حساس هستند.

برخی از ردیاب های تلفن همراه که در اینترنت با آن ها روبرو می شوید، جعلی هستند و به شما در ردیابی موقعیت تلفن کمک نمی کنند. همچنین برای ردیابی موقعیت تلفن همراه کسی، شما نیاز به فعال بودن GPS شخص ثالث دارید. ما به شما توصیه می کنیم که از این موضوع غافل شوید و روش های صد در صد اصیل را امتحان کنید. در این مقاله، ما در مورد یکی از ردیاب های تلفن همراه کاملاً معتبر و قابل اعتماد بدون نیاز به فعال بودن GPS را برای شما شرح خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: 13 بهترین برنامه ردیابی گوشی موبایل

5 روش برای ردیابی تلفن شما بدون استفاده از GPS

خاموش کردن خدمات مکان‌یابی بر روی دستگاه شما روش خوبی برای پنهان کردن مکان دستگاه است، اما تا حدودی. تکنولوژی‌ها و تکنیک‌های دیگری وجود دارند که می‌توانند برای ردیابی تلفن شما استفاده شوند، حتی اگر خدمات مکان‌یابی خاموش باشد. در زیر در مورد برخی از آن‌ها صحبت می‌کنیم.

  1. برج‌های ارتباطی اپراتورهای تلفن همراه

برج‌های ارائه‌دهنده سرویس موبایل در هر جا وجود دارند و می‌توانند مکان تلفن شما را با شناسایی برج‌هایی که شما به آن‌ها متصل هستید و اندازه‌گیری تاخیر زمانی که سیگنال برای یک سفر دور بین برج‌ها و تلفن شما طول می‌کشد، ردیابی کنند. سپس این تاخیر محاسبه و به فاصله یا محدوده خاصی تبدیل می‌شود، که مکان تلفن بسیار دقیقی را برمی‌گرداند.

این روش بسیار خوب کار می‌کند زیرا تلفن شما (وقتی روشن است) به طور مداوم با برج‌های موبایل نزدیک در ارتباط است.

  1. شبکه‌های Wi-Fi عمومی

این روزها شبکه‌های Wi-Fi رایگان بسیار محبوب هستند. آن‌ها در همه جا وجود دارند و ممکن است وقتی اتصال شما کند است، ترغیب شوید به یکی از آن‌ها متصل شوید. اما این موضوع وجود دارد: شبکه‌های Wi-Fi عمومی روش دیگری هستند که می‌توانند مکان دستگاه شما را ردیابی کنند، حتی اگر خدمات مکان‌یابی خاموش باشد.

بیشتر ارائه‌دهندگان وای‌فای رایگان، برای ارتباط با شما، آدرس کنترل رسانه رسانه (MAC) دستگاه شما را جمع‌آوری می‌کنند. این ارائه‌دهندگان می‌توانند از آدرس MAC تلفن همراه شما برای ثبت لاگ‌های مکان‌هایی که هر زمان که به هر هات‌اسپات از همان ارائه‌دهنده متصل می‌شوید، استفاده کنند.

۳. stingrays استینگری

StingRays (همچنین به عنوان شبیه‌سازهای سایت سلولی شناخته می‌شوند) بسیار شبیه به برج‌های موبایل عمل می‌کنند، به جز این که تنها استفاده آن‌ها از آن‌ها برای ردیابی تلفن شما است، به جای ارائه یک اتصال شبکه واقعی به شما.

یک StingRay یک برج موبایل را شبیه‌سازی می‌کند تا دستگاه‌های موبایل نزدیک را برای اتصال به آن ترغیب کند. StingRays بیشتر توسط اجرای قانون برای ردیابی دستگاه‌ها در یک محدوده مشخص استفاده می‌شوند. آن‌ها سیگنال‌های قوی‌تری نسبت به برج‌های موبایل ارسال می‌کنند، که موبایل‌ها را مجبور به قطع ارتباط از برج‌های معتبر موبایل و برقراری ارتباط و پینگ کردن آن‌ها می‌کند.

دقیقاً مشابه با برج‌های معتبر موبایل، مکان تلفن شما سپس می‌تواند با اندازه‌گیری و تبدیل زمانی که برای سیگنال برای یک سفر دور بین تلفن شما و StingRay طول می‌کشد، استنتاج شود.

  1. ردیابی بلوتوث

بلوتوث همچنین می‌تواند برای ردیابی مکان تلفن شما استفاده شود. ردیابی بلوتوث با شناسایی و ضبط آدرس MAC منحصر به فرد رادیو بلوتوث دستگاه شما کار می‌کند. برای مثال، خرده‌فروشان و تبلیغ‌کنندگان شروع به استفاده از بیکن‌های بلوتوث در فروشگاه‌های خود یا فضاهای عمومی برای ردیابی رفتار مشتری و ارائه تبلیغات هدفمند کرده‌اند.

این بیکن‌ها می‌توانند دستگاه‌های نزدیک فعال‌شده با بلوتوث، از جمله گوشی‌های هوشمند، را تشخیص دهند و داده‌های حضور و حرکت آن‌ها در منطقه را جمع‌آوری کنند.

  1. نرم‌افزار جاسوسی و بدافزار

بدافزار پیش‌نصب شده همچنین می‌تواند برای ردیابی دستگاه شما حتی زمانی که GPS شما خاموش است، استفاده شود. رایج‌ترین راهی که این بدافزار برای دسترسی به دستگاه شما پیدا می‌کند، از طریق یک تروجان است، که از طریق یک درب پشتی به سیستم شما دسترسی پیدا می‌کند.

بدافزار SPY24 مکان دستگاهی که بر روی آن نصب شده است را ردیابی می‌کند و آن را به عنوان یک به‌روزرسانی برای بهبود سرعت اینترنت کاربر مخفی می‌کند.

پس از نصب، SPY24 مکان دستگاهی را که بر روی آن نصب شده است ردیابی می‌کند، ضبط صوت را روشن می‌کند، شبکه‌های Wi-Fi را کنترل می‌کند و همچنین برنامه‌هایی مانند پیام رسان فیس بوک، اسکایپ، وایبر، و واتساپ را مدیریت می‌کند.

معایب برخی از برنامه های ردیابی گوشی

گرچه روش های زیادی وجود دارد که به شما می گوید، چگونه می توانید مکان تلفن همراه شخصی را بدون فعال بودن GPS ردیابی کنید که موجب می شود شما ترغیب شوید تا بدانید که بهترین برنامه در این بین کدام خواهد بود. به عنوان مثال، اگر iPhone دارید، می توانید از برنامه Find My iPhone  برای یافتن iPhone استفاده کنید. در حالی که این روش بسیار مفید است ولی فقط درباره مکان فعلی تلفن تنها در زمانی که GPS روشن باشد اطلاعاتی به شما می دهد.

برنامه های ردیابی گوشی
برنامه های ردیابی گوشی

متأسفانه، تلفن های اندرویدی فاقد هرگونه ویژگی داخلی هستند که بتواند به یافتن مکان آن ها کمک کند و برای انجام موارد ضروری شما را مجبور به بارگیری برنامه شخص ثالث و فعال بودن GPS می کند. حتی اگر گوشی های اندروید از ویژگی داخلی برای مکان یابی مکان تلفن همراه شخصی برخوردار باشند، می توانیم شرط بگذاریم که این جزئیات دقیق مکان شخص را به شما نمی دهد و مشخص نخواهد بود. برای ردیابی دقیق موقعیت تلفن همراه شخصی، باید راه حل مانیتورینگ داشته باشید که نه تنها به شما کمک می کند مکان دقیق تلفن همراه را ردیابی کنید بلکه به شما اطلاعاتی در مورد تاریخچه مکان آن نیز می دهد.

نحوه ردیابی تلفن با استفاده از اسپای۲۴

اسپای۲۴ به عنوان آخرین ردیاب تلفن همراه شناخته شده است زیرا به شما کمک می کند حتی در صورت عدم اجرای برنامه های سنتی مبتنی بر GPS، از مکان تلفن همراه کسی استفاده کنید. بنابراین، اگر شما علاقه دارید بدانید که چگونه بر روی تلفن همراه شما کار خواهد کرد، باید این ردیاب تلفن همراه را امتحان کنید. اساساً اسپای۲۴ یک راه حل مانیتورینگ برای تلفن های همراه شما است.

نحوه ردیابی تلفن با استفاده از اسپای۲۴

استفاده از اسپای۲۴ کاملاً ساده و آسان است. برای استفاده از این برنامه باید مراحل زیرا انجام دهید. این مراحل عبارتند از :

  1. برنامه اسپای۲۴ را از وب سایت رسمی آن بارگیری کنید
  2. سپس آن را در تلفن همراه فرد مورد نظر نصب کنید.
  3. به محض اینکه برنامه نظارت بر روی دستگاه هدف مستقر شد، برنامه شروع به پیگیری مکان او می کند و بنابراین شما به این صورت به خوبی یاد می گیرد که چگونه با این برنامه کار کنید.

در صورتی که احساس می کنید هدف شما جایی است که نباید باشد، می توانید بلافاصله با او تماس بگیرید. اگر کودک شما در مکانی اشتباه گیر کرده و به کمک شما احتیاج دارد، می توانید فوراً به او نزدیک شوید و به او کمک کنید تا قبل از اینکه هر گونه واقعه ناگواری رخ دهد، از آن وضعیت خارج شود.

کاربرد های برنامه اسپای۲۴

راه حل نظارت که می تواند به شما در دستیابی به هدف مورد نظرتان کمک کند، برنامه ایی غیر از اسپای۲۴ نیست. کاربرد های این برنامه عبارتند از :

  • این ابزار نظارت به شما کمک می کند تلفن همراه شخصی را با GPS یا بدون آن پیدا کنید و هم برای اندروید و هم برای iOS کار می کند.
  • این برنامه به شما می آموزد که چگونه بدون نصب نرم افزار یا برنامه شخص ثالث، مکان تلفن همراه را ردیابی کنید.
  • این برنامه به شما کمک می کند تا نحوه ردیابی مکان تلفن همراه را بدون اطلاع فرد مورد نظر بدست آورید.
  • این برنامه شامل ویژگی های اساسی نظارت برای ویژگی های پیشرفته نظارت مانند ضبط تماس، ایمیل و نظارت بر پیام های متنی، ضبط فراگیر و همچنین ردیابی مکان است.
  • هدف شما به هر کجا که برسد، فارغ از اینکه در چه مکانی قرار دارند، این برنامه نظارت شما را از مکان او مطلع می کند.
  • می توانید از طریق داشبورد آنلاین اسپای۲۴ موقعیت مکانی فرد مورد نظر را ردیابی کنید.
  • با استفاده از این ردیاب تلفن همراه، می توانید مکان تلفن همراه را از طریق داشبورد به صورت آنلاین ردیابی کنید.
  • با استفاده از این برنامه می توانید پیام های متنی، تماس ها و ایمیل های فرد مورد نظر را ردیابی کنید.
چگونه می توان مانع ردیابی گوشی خاموش شد؟

در این مقاله تلاش شد یک برنامه ردیابی جدید به شما معرفی شود. در واقع تمام برنامه های جاسوسی برای کار کردن نیاز به روشن بودن GPS گوشی قربانی دارند ولی برنامه اسپای۲۴ بدون فعال بودن GPS نیز می تواند موقعیت مکانی هدف را به شما نشان دهد. شما با کمک اسپای۲۴ می توانید در هر مکانی ( بیرون یا داخل خانه خود ) باشید و محل تلفن همراه هدف خود را تحت نظر داشته باشید. این برنامه مانیتورینگ به غیر از ردیابی موقعیت مکانی فرد مورد نظر، به شما امکان می دهد پیام های متنی، تماس ها و ایمیل های فرد مورد نظر را نیز کنترل کنید. کلیه اطلاعات مربوط به فعالیت آنلاین آن ها از طریق این برنامه نظارت قابل کنترل است.

چگونه می توان مانع ردیابی گوشی خاموش شد؟

با وجود بدافزار هایی مانند PowerOffHijack که در گوشی فرد نفوذ می کند حتی با خاموش کردن گوشی ردیابی امکان پذیر است. این بدافزار روند خاموش شدن گوشی را جعل می‌کند. در نتیجه شما با دیدن انیمیشن خاموش شدن روی نمایشگر گوشی گمان می‌کنید که دستگاهتان خاموش شده است، در صورتی که این طور نیست و گوشی در پس‌ زمینه روشن باقی می‌ماند.

تنها راه باقی‌ مانده درآوردن باتری گوشی است. در واقع وقتی ارتباط منبع انرژی را قطع کنید، هیچ یک از قطعات گوشی قادر به ادامه فعالیت نیستند و می‌توان مطمئن بود که کسی نمی‌تواند گوشی شما را ردیابی کند.

چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟

اگر گوشی خود را گم کرده اید و می خواهید بدانید چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ روش های به صدا درآوردن و پیدا کردن گوشی اندروید و گوشی آیفون را به طور کامل در مطلب چگونه به گوشی خاموش زنگ بزنیم؟ بخوانید.

چگونه جلوی ردیابی شدن توسط گوشی اندرویدی و ایفون را بگیریم؟

دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است بخواهید از ردیابی تلفن خود جلوگیری کنید. این می‌تواند به دلایلی مربوط به حفظ حریم خصوصی و گاهی اوقات حتی به دلایل امنیتی باشد.

بنابراین، پس از پاسخ به سؤال “آیا می‌توانید یک تلفن را ردیابی کنید اگر مکان آن خاموش است؟”، مهم است که بدانید چگونه می‌توانید از ردیابی دستگاه خود جلوگیری کنید.

  1. خاموش کردن Wi-Fi در مکان‌های عمومی

بیشتر گوشی‌های هوشمند به طور کلی ترجیح اتصال به شبکه‌های Wi-Fi را دارند. شاید تجربه کرده باشید که دستگاه شما به طور خودکار از استفاده از داده‌های موبایل خود به استفاده از یک شبکه Wi-Fi موجود تغییر کرده است. این اتفاق اگر Wi-Fi شما همیشه روشن باشد بسیار زیاد می‌افتد.

غیرفعال کردن اتصال Wi-Fi تلفن شما در مکان‌های عمومی از خطر اتصال خودکار دستگاه شما به یک شبکه Wi-Fi که داده‌های مکان را جمع‌آوری می‌کند، جلوگیری می‌کند.

  1. خاموش کردن GPS

روش‌هایی وجود دارد که دستگاه شما می‌تواند حتی پس از خاموش کردن خدمات مکان هنوز ردیابی شود، اما خاموش نکردن آن بدتر است. خاموش کردن خدمات مکانی در تلفن شما یک لایه امنیتی در برابر ردیاب‌های مکانی رایج فراهم می‌کند.

  1. مرور اینترنت با استفاده از VPN

یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) به شما امکان می‌دهد تا با ایجاد یک شبکه خصوصی از یک اتصال اینترنت عمومی، به صورت ناشناس در اینترنت جستجو کنید. وقتی از یک VPN در حال مرور اینترنت استفاده می‌کنید، داده‌های اینترنت شما را رمزگذاری می‌کند، آدرس IP شما و مکان فیزیکی شما را پنهان می‌کند. به این ترتیب، حتی اگر یک سایت که داده‌های مکان بازدیدکنندگان را جمع‌آوری می‌کند، را بازدید کنید، شما در برابر آن محافظتمی‌شوید.

  1. خاموش کردن بلوتوث وقتی در حال استفاده نیستید

بلوتوث یک فناوری عالی برای ارتباط بی‌سیم در محدوده کوتاه است. اما، همچنین می‌تواند به عنوان یک ردیاب مکان تلفن عمل کند. Airtags در حال حاضر از فناوری بلوتوث برای پیدا کردن دستگاه‌ها استفاده می‌کند، بنابراین آسان است که ببینید چگونه این فناوری می‌تواند سوء استفاده شود. برای جلوگیری از ردیابی بلوتوث، شما باید بلوتوث را زمانی که از آن استفاده نمی‌کنید، غیرفعال کنید.

  1. مکان خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک نگذارید

یکی از روش‌های رایجی که افراد بدون اطلاع مکان و حرکات خود را فاش می‌کنند، اشتراک گذاری مکان خود در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی است. بسیاری از برنامه‌های شبکه اجتماعی به شما امکان می‌دهند مکان خود را در پست‌ها، ورود‌ها یا geotags برچسب بزنید، که می‌تواند مختصات دقیق شما را فاش کند یا حداقل سرنخ‌هایی در مورد مکان فعلی شما بدهد. اگر مشکوک هستید که دستگاه شما ردیابی می‌شود، به طور کلی از به اشتراک گذاری مکان خود در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید

  1. مراقب سایت‌های دانلود خود باشید

فقط برنامه‌ها را از فروشگاه‌های رسمی نصب کنید. روش‌های دیگری وجود دارد که مالور می‌تواند توزیع شود، اما غیرفعال کردن نصب برنامه‌ها از منابع غیر رسمی و مراقبت از سایت‌های دانلود خود بهترین راه برای دور نگه داشتن آن‌ها است.

شما همچنین می‌توانید یک آنتی ویروس نصب کنید تا دستگاه خود را بهتر در برابر برنامه‌ها و فایل‌های خبیث، وبسایت‌های مشکوک، و لینک‌های خطرناک امن کنید.

  1. دسترسی‌های برنامه‌ها را با دقت بررسی کنید

تمام برنامه‌ها برای کارکرد صحیح نیاز به برخی دسترسی‌ها دارند. اما شماباید از درخواست‌های مشکوک دسترسی محتاط باشید. وقتی یک برنامه که نیازی به داده‌های مکان شما برای کارکرد ندارد، درخواست دسترسی به مکان را می‌کند، این نشانه‌ای است که برنامه ممکن است بیش از آنچه باید کار کند. بنابراین، همیشه دسترسی‌هایی که یک برنامه درخواست می‌کند را با دقت بررسی کنید و فقط به برنامه‌هایی که باور دارید مکان خود را ارائه دهید.

هر برنامه‌ای را که بیشتر از آنچه که فکر می‌کنید منطقی است، دسترسی درخواست می‌کند، حذف کنید. اگر واقعاً نیاز به استفاده از تابع دارید، می‌توانید جایگزین‌هایی را در فروشگاه برنامه‌ها پیدا کنید.

  1. نرم‌افزار دستگاه خود را به‌روز نگه دارید

یکی از بهترین راه‌ها برای امن کردن دستگاه شما، به‌روز نگه داشتن نرم‌افزار شما است. به‌روزرسانی‌های سیستم عامل معمولاً شامل پچ‌های امنیتی هستند که آسیب‌پذیری‌ها را در کد رفع می‌کنند. بنابراین، اگر یک روش حمله جدیدی پیدا شود، اگر نرم‌افزار شما به‌روز باشد، احتمالاً کمتر تحت تأثیر قرار می‌گیرید.

  1. بازنشانی کارخانه

بازنشانی کارخانه آخرین گزینه است اگر فکر می‌کنید دستگاه شما تحت تأثیر قرار گرفته است. این کار باعث حذف همه داده‌ها در تلفن شما می‌شود، بنابراین قبل از ادامه حتماً همه چیز را پشتیبان بگیرید. اگر هنوز نمی‌دانید چگونه دستگاه Android یا iOS خود را بازنشانی کنید، راهنماهای ما در مورد چگونگی بازنشانی یک دستگاه iOS یا Android به شما کمک خواهد کرد.

توجه داشته باشید که بازنشانی کارخانه فقط در صورتی کار می‌کند که نرم‌افزار خبیث فعال در پس‌زمینه در حال اجرا نباشد یا اگر نصب شده بر روی دستگاه شما به عنوان نرم‌افزار سیستم نباشد.

کلیس آندره

کلیس آندره، نامی که در دنیای امنیت شبکه به عنوان یک نویسنده و پژوهشگر برجسته شناخته می‌شود. او با انگیزه و تعهد عمیق به حفظ امنیت در دنیای دیجیتال، در حال تألیف مقالاتی برای وب‌سایت‌ها و منابع تخصصی می‌باشد. تخصص اصلی کلیس آندره در زمینه امنیت شبکه و فناوری‌های اطلاعاتی قرار دارد. او با داشتن دانش گسترده‌ای در مباحث مختلف امنیت شبکه از جمله رمزنگاری، نفوذ و تشخیص تهدیدات، توانسته است مقالاتی با محتوای غنی و عمیق تولید کند. با تجربه‌های متعدد و تحقیقات گسترده در زمینه امنیت شبکه، کلیس توانسته است راهکارها و راهنماهای مؤثری را برای مدیران سیستم، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و افراد علاقه‌مند به امنیت دیجیتال ارائه دهد. مقالات او به عنوان منابع معتبر در زمینه امنیت شبکه شناخته می‌شوند. با زبانی ساده و قابل فهم، کلیس توانسته است مفاهیم پیچیده امنیت شبکه را برای عموم مخاطبان تبیین کند. او با تمرکز بر راه‌حل‌های عملی و نکات کلیدی، مخاطبان را در جهت تقویت امنیت شبکه‌های خود هدایت می‌کند. با توجه به تلاش‌های فراوان کلیس آندره در ارتقاء امنیت دیجیتال، مقالات وی به عنوان راهنماهای مهم و ضروری در دنیای پیچیده و پرخطر امنیت شبکه به شمار می‌آیند. او با تأکید بر آگاهی و آموزش، به ارتقاء امنیت دیجیتال جامعه کمک می‌کند و نقش مهمی در این زمینه ایفا می‌نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا