Best GamesDisco ElysiumGhost of TsushimaGhost of YōteiGTAInstagramPlayStation 5Red Dead RedemptionRockstar GamesSony Interactive Entertainmentآموزش و ترفنداپل - Appleاپلیکیشن و نرم‌افزاراستوری اینستاگرامانیمیشناینستااینستاگرامبازی و سرگرمیترین‌های بازیجوکرخبر بازیدی‌سیسامسونگسینمای جهانفیلم و سریالفیلم‌های ابرقهرمانیگلکسی Aلایو اینستاگراملوازم جانبیلوازم جانبی دیجیتاللوازم جانبی موبایلمنتخب تکنولوژیمنتخب سردبیرمنتخب هنر و سینماموبایلنقد فیلمیادداشت فرهنگ و هنر

هر آنچه در مورد دنباله‌ی گوست آو سوشیما باید بدانید

پس از گذشت چهار سال، استودیوی ساکر پانچ پروداکشنز (Sucker Punch Productions)، بازی گوست آو یوته‌ای (Ghost of Yōtei) را که دنباله‌ای برای بازی جهان باز سامورایی عرضه شده در سال ۲۰۲۰ یعنی گوست آو سوشیما (Ghost of Tsushima) است، معرفی کرد. این اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ با یک تریلر سه دقیقه‌ای که جهان باز باشکوه و پروتاگونیست جدید آن یعنی آتسو (Atsu) را به نمایش می‌گذارد، رویداد State of Play سپتامبر را به پایان رساند. اخبار و جزئیاتی از زمان عرضه‌ی تریلر منتشر شده است که در اینجا آورده شده است.

اریکا ایشی نقش آتسو را بازی می‌کند

اریک ایشی

شاید بزرگترین تغییر این بازی این باشد که گوست آو یوته‌ای، داستان شخصیت اصلی گوست آو سوشیما یعنی جین ساکای (Jin Sakai) را دنبال نخواهد کرد. در عوض، داستان دنباله‌ی آن بیش از ۳۰۰ سال بعد یعنی در سال ۱۶۰۳ اتفاق می‌افتد و یک پروتاگونیست جدید، یک سامورایی زن به نام آتسو، شخصیت اصلی است. همانطور که استودیوی ساکر پانچ بازی را توصیف کرده، داستان درباره‌ی زنی است که در راهی برای انتقام قدم گذاشته است. تریلر بازی مردی را نشان می‌دهد که با آتسو روبرو می‌شود. هر کاری که او در این مرحله از بازی انجام داده است باعث شده که همه‌ی سامورایی‌های رونین او را تعقیب کنند و این باعث می‌شود آن مرد از آتسو بپرسد که آیا هنوز فکر می‌کند در این موقعیت هم یک شکارچی است یا خیر . آتسو بعد از این او را می‌کشد و ظاهرا حتی با وجود تعداد زیادی رونین به دنبالش، او احتمالا هنوز یک شکارچی است. هنرپیشه‌ی آتسو بازیگری به نام اریکا‌ ایشی (Erika Ishii) است که بیشتر به‌خاطر هنرپیشگی در نقش والکری (Valkyrie) در بازی ایپکس لجندز (Apex Legends) و Dragon Age: The Veilguard شناخته می‌شود.

کوه یوته‌ای

کوه یوته‌ای

همانطور که از نام آن پیداست، داستان این دنباله در اطراف کوه یوته‌ای رخ می‌دهد، کوهی که در جزیره‌ی ازو (Ezo) یا همان جایی که امروزه به نام هوکایدو (Hokkaido) شناخته می‌شود، وجود دارد. اولین کلماتی که در تریلر گفته می‌شود، «ما فراتر از لبه‌ی ژاپن هستیم» است و این درست است، زیرا این جزیره‌ی شمالی تا سال ۱۸۰۰ بخشی از این کشور نبود و زمانی که مستعمره شد نام آن تغییر کرد. بنابراین بازی نه تنها قرن‌ها پس از بازی اصلی اتفاق می‌افتد، بلکه از نظر جغرافیایی نیز با آن فاصله‌ی زیادی دارد. بازی گوست آو سوشیما در یک نسخه‌ی تخیلی از جزیره‌ی سوشیما که در انتهای جنوبی ژاپن است، اتفاق افتاد. با این همه زمان و مسافتی که آن‌ها را از هم جدا می‌کند، مشخص نیست که آیا ارتباط مستقیمی بین این دو بازی فراتر از نام آن‌ها وجود خواهد داشت یا خیر، اما اگر جین هنوز هم بعد از ۳۰۰ سال بعد برای مردم یک شخصیت افسانه‌ای باشد، کسی متعجب نخواهد شد.

  • نام دنباله‌ی گوست آو سوشیما دارای مفاهیم عمیق تاریخی است

نیت فاکس (Nate Fox) و جیسون کانل (Jason Connell)، کارگردانان خلاقیت بازی، گفته‌اند که دیدن کوه یوته‌ای در سفر‌های تحقیقاتی، جهان‌سازی و نام این بازی را شکل داد و کانل ظاهرا به مدت دو ساعت به این کوه خیره شده است. فاکس همچنین از بازدید از پارک ملی شیره‌توکو (Shiretoko) در هوکایدو به عنوان مکانی الهام‌بخش یاد کرده، زیرا به گفته‌ی او این پارک مناظری زیبا و همچنین خطرناک دارد. او گفته که در داخل پارک، باید ویدیویی را تماشا کنید که به شما در مورد خطرات خرس‌ها می‌گوید و بودن در این پارک فوق‌العاده زیبا با صخره‌های تیز و آب‌های زیبا و وجود همیشگی خطر خرس‌ها، واقعا هیجان‌انگیز بوده است. این احساس خطر قرار است در بازی نیز پیاده‌سازی شود.

اکتشاف در جهانی باز

جهان باز گوست آو یوته‌ای

گوست آو یوته‌ای هنوز هم جهان باز است و چند عکس از آتسو دیده می‌شود که سوار بر اسب در مناطقی گسترده سفر می‌کند و همچنان مناطق پرجمعیتی برای سفر وجود دارد، زیرا احتمالا در تریلر منتشر شده از بازی دیده‌اید که آتسو به رستورانی می‌رسد که چندین مشتری در آن هستند. مناطقی که آتسو در آن سفر می‌کند از نظر آب و هوا و زیبایی‌شناسی متفاوت است. او در حال حرکت در میان زمین‌های باز، کوه‌های برفی و روستا‌های جنگ‌زده دیده شده، بنابراین این بازی ظاهرا طراحی محیطی خیره‌کننده‌ی بازی قبلی را کنار نخواهد گذاشت.

گرگ همراه

گوست آو یوته‌ای

تریلر گوست آو یوته‌ای با صحنه‌ای کوتاه از ملاقات آتسو با یک گرگ تمام می‌شود که در ابتدا با پرخاشگری با او رفتار می‌کند، بنابراین آتسو شمشیرهایش را بیرون می‌کشد. سپس بادی شروع به وزیدن می‌کند و گرگ چنان فرار می‌کند که انگار در تعقیب باد است. این گرگ در ابتدای تریلر نیز نشان داده شده است اما در آنجا خون صورتش را پوشانده است، گویی که او نشان‌دهنده‌ی مسیر آتسو در راستای شکار اهدافش است. در حالی که هنوز کسی نمی‌داند دقیقا بین این دو چه اتفاقی می‌افتد اما به نظر می‌رسد که این گرگ همراهی مفید برای آتسو باشد.

عرضه در سال آینده

زمان انتشار گوست آو یوته‌ای

ساکر پانچ تایید کرده است زمانی که این بازی در سال ۲۰۲۵ عرضه شود، یک اثر انحصاری پلی‌استیشن ۵ خواهد بود، اما جزئیات بیشتری در مورد تاریخ انتشار دقیق آن یا نسخه‌های مختلف بازی ارائه نکرده است. این دنباله اولین بازی این استودیو است که به طور انحصاری برای کنسول نسل نهمی سونی ساخته شده است و بدون شک روی پلی‌استیشن ۵ پرو نیز به شکلی عالی اجرا خواهد داشت. انتظار می‌رود که این بازی نیز مانند نسخه‌ قبل خود، پس از چند سال روی رایانه‌های شخصی عرضه شود.

منبع: Kotaku

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته هر آنچه در مورد دنباله‌ی گوست آو سوشیما باید بدانید اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا