Best GamesDisco ElysiumInstagramPlayStation 5اپلیکیشن و نرم‌افزاراستوری اینستاگراماینستااینستاگرامترین‌های بازیخبر بازیسامسونگگلکسی Aلایو اینستاگراملوازم جانبیلوازم جانبی دیجیتاللوازم جانبی موبایلمنتخب تکنولوژیمنتخب سردبیرموبایل

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور؛ راهنمای جامع و کاربردی

این روز‌ها اینستاگرام به عنوان راهی برای سرگرمی و کسب درآمد تبدیل شده و تقریبا تمام اقشار جامعه را به خود مشغول کرده است. کافی است دو دقیقه لازم باشد در جایی صبر کنیم یا بخواهیم استراحت کنیم، سریعا به سراغ گوشی و اپلیکیشن اینستاگرام خواهیم رفت. از آنجایی که بسیاری از افراد با استفاده از تبلیغات و همچنین فروش کالا در این پلتفرم به کسب درآمد می‌پردازند، جذب مخاطبان و دیده شدن محتوا بیش از پیش اهمیت پیدا کرده است. نمایش محتوا‌ها در صفحه اکسپلور اینستا یکی از بهترین راه‌ها برای جذب مخاطب و افزایش تعاملات هستند، اما چطور به اکسپلور برویم؟ کافی است ترکیبی از استراتژی‌های هوشمندانه و تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور را به کار بگیرید تا محتوای شما بار‌ها دیده شود.

البته این الگوریتم‌ها همیشه در حال تغییر هستند، اما درک درست از اصول اساسی آن‌ها و بهینه‌سازی تنظیمات می‌تواند مسیر شما را هموارتر کند. مواردی مانند زمان‌بندی پست‌ها، استفاده هوشمندانه از هشتگ‌ها، کیفیت و جذابیت محتوا، تعامل با دیگر کاربران و حتی تنظیمات بخش خصوصی یا عمومی اکانت همگی در نمایش محتوا در اکسپلور تاثیرگذارند. اما فقط این‌ها کافی نیست؛ باید به رفتار کاربران و نحوه تعامل آن‌ها با پست‌های شما هم توجه داشته باشید.
پس اگر شما هم قصد دارید، به دنیای اکسپلور اینستا وارد شوید و به دنبال اموزش رفتن پست به اکسپلور هستید، با در این نوشته همراه باشید تا با نکات و تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور به صورت گام به گام آشنایی پیدا کنید.

  • ۵ حرکت برای بهتر شدن اکسپلور اینستاگرام

فهرست محتوا

الگوریتم اینستا چیست؟
اموزش رفتن به اکسپلور اینستا
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ انتخاب نام کاربری ساده و منحصر به فرد
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ تصویر پروفایل حرفه‌ای
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ از بیو قوی غافل نشوید
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ هشتگ
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ مخاطب محتوای جذاب و با کیفیت را تشخیص می‌دهد
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ کپشن‌های جذاب راهی برای جلب توجه مخاطب
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ به مخاطب خود ارزش بدهید!
تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ استوری‌ بهترین روش افزایش تعامل
چه ساعتی پست بزارم بره اکسپلور
از ابزار‌های تحلیلی کمک بگیرید
فالوور‌های فیک را بیرون کنید
برای مخاطبین لایو بگذارید
استمرار و استمرار
از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور
سخن پایانی

الگوریتم اینستا چیست؟

برای استفاده درست از الگوریتم اینستاگرام و اموزش رفتن به اکسپلور اینستا ابتدا باید با آن آشنا شوید و سپس تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور را به کار بگیرید. شاید برای شما هم سوال شده باشد که اصلا الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟ اینستاگرام در واقع از الگوریتم‌های پیچیده‌ای استفاده می‌کند که هدف آن‌ها ارائه محتوایی است که برای کاربران جذاب‌تر و مرتبط‌تر باشد.
نکته‌ای که باید نگران آن باشیم این است که این الگوریتم به صورت مداوم بروز‌رسانی می‌شود. پس شما باید دانش خود از این الگوریتم را به‌روز کنید. این الگوریتم به طور کلی براساس بر اساس تعاملاتی که کاربران با محتوا دارند، تصمیم می‌گیرد چه پست‌هایی را در اکسپلور به نمایش بگذارد که این تعاملات شامل لایک، کامنت، ذخیره کردن پست و اشتراک‌گذاری می‌شود. هرچه میزان درگیری با پست شما بیشتر باشد، احتمال به اکسپلور رفتن آن زیاد می‌شود. حتی زمانی که صرف دیدن پست شما می‌شود، هم در این موضوع تاثیرگذار است.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

اموزش رفتن به اکسپلور اینستا

اکسپلور یک فضای شخصی‌سازی‌ شده از پست‌ها، ویدیوها، ریلز‌ها و استوری‌های مختلف است که با استفاده از الگوریتم‌های پیچیده‌ اینستاگرام، بر اساس سلیقه شما شخصی‌سازی می‌شود. این بخش را می‌توانید از طریق آیکون ذره‌بین در پایین صفحه اینستاگرام پیدا کنید برای پاسخ به سوال چگونه به اکسپلور اینستا برویم و افزایش دیده شدن پست‌ها کافی است موارد زیر را که همگی حول محور الگوریتم‌های اینستاگرام می‌چرخند به کار بگیرید و خلاقیت خود در تولید محتوا را چاشنی کار کنید تا به زودی پست‌هایتان وایرال شود.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور

اولین قدم برای اینکه پست شما به همه نشان داده شود و به اکسپلور برود، عمومی بودن حساب کاربری است که به دو صورت پروفایل بیزینسی و یا کریتور قابل تنظیم است. در این نوع حساب‌های کاربری می‌توانید به آمار و تحلیل‌های بیشتری دسترسی پیدا کنید که به شما کمک می‌کند محتوایتان را بهینه کنید.
برای تنظیم حساب خود به پروفایل بیزینسی و یا کریتور مراحل زیر را دنبال کنید. بعد از وارد شدن به حساب کاربری خود در اینستاگرام، در قسمت پروفایل،‌ بر روی آیکون سه خط افقی در گوشه بالای سمت راست صفحه ضربه بزنید. سپس از پایین منو، گزینه “تنظیمات” را انتخاب کنید. سپس در منوی تنظیمات گزینه Account را انتخاب کنید. در بخش حساب به پایین بروید و Switch to Professional Account را پیدا کرده و در صفحه بعد یکی از دو حساب بیزینسی یا کریتور را انتخاب کنید.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

حساب بیزینسی برای برند‌ها، شرکت‌های بزرگ و افرادی مناسب است که می‌خواهند محصولات خود را معرفی کنند. این نوع حساب به شما امکاناتی مانند دسترسی به ابزارهای تبلیغاتی اینستاگرام ادز، آنالیز رفتار مخاطبان و قابلیت اضافه کردن اطلاعات تماس (مانند شماره تلفن و آدرس) می‌دهد و برای بلاگر‌ها، تولید کنندگان محتوا و اینفلوئنسر‌ها محتوای کریتور پیشنهاد می‌شود. در این حساب می‌توانید تعاملات خود را با فالوور‌ها کنترل کرده و آمار دقیقی از عملکرد پست و استوری‌های خود داشته باشید. با توجه به شرایط فعلی و عدم امکان استفاده از اینستاگرام ادز، پیشنهاد می‌شود که صاحبان برند‌ها و شرکت‌های ایرانی هم از حساب کریتور استفاده کنند تا درگیر پرداخت‌ها نشوند.
در مرحله بعدی پس از انتخاب نوع پروفایلتان باید اطلاعات حساب خود را تکمیل کنید. در انتخاب دسته‌بندی پیچ خود دقت کافی داشته باشید و نزدیک‌ترین دسته را به موضوع خود انتخاب کنید که این امر در اکسپلور رفتن می‌تواند بسیار موثر باشد. بعد از انتخاب نوع پروفایل به ابزار‌های جدید اینستاگرام برای بررسی نحوه تعامل مخاطبین با پیج مانند این سایت‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ انتخاب نام کاربری ساده و منحصر به فرد

شاید باورش سخت باشد،‌ اما یکی از مهم‌ترین نکاتی که در جذب مخاطبان تاثیر می‌گذارد انتخاب نام کاربری است. نام کاربری شما باید ساده باشد و تا جای امکان از علائم متفاوت در آن استفاده نکنید تا مخاطب در سرچ بتواند به راحتی به پروفایل‌تان دسترسی پیدا کند. از طرفی اسم باید به گونه‌ای منحصر به فرد باشد که در یاد مخاطب بماند و در سرچ‌های آینده به راحتی آن را پیدا کند.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ تصویر پروفایل حرفه‌ای

انتشار تصویر پروفایل مناسب هم یکی دیگر از نکات مهم دیگر تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور در جذب بیننده است. در واقع تصویر پروفایل اولین چیزی است که کاربران می‌بینند، بنابراین از یک تصویر واضح و حرفه‌ای استفاده کنید. این تصویر باید برند شما یا هویت شخصی‌تان را به خوبی نمایان کند.
استفاده از رنگ‌های مناسب و تصویر درست، افزون بر این انتخاب یک تم جذاب و منحصر به فرد می‌تواند به صفحه‌تان هویت ببخشد و توجه مخاطب را جلب کند. پس هرچه سلیقه دارید، رو کنید تا مخاطبین را بیشتر درگیر پیج‌تان کنید.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ از بیو قوی غافل نشوید

یکی دیگر از تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور اینست که بیو قوی داشته باشید. در بیو باید با استفاده از کلمات کلیدی نشان دهید که شما که هستید و چه کاری انجام می‌دهید. از بیو‌های شلوغ اجتناب کنید و کلمات کلیدی مرتبط با حرفه‌تان را به آن اضافه کنید و اگر لینک یا راه ارتباطی دارید در این قسمت بنویسید تا مخاطبان به راحتی بتوانند با شما در ارتباط باشند.

تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ هشتگ

استفاده از هشتگ‌ها یکی دیگر از تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور است که می‌تواند کمک کند که کاربران راحت‌تر بتوانند پست‌های مورد علاقه‌شان را پیدا کنند. پس سعی کنید هشتگ‌هایی به کار بگیرید که به موضوع شما بیشترین ارتباط را داشته باشد و در عین حال هشتگی باشد که مخاطب به آن توجه می‌کند. در استفاده از هشتگ‌ها زیاده‌روی نکنید تا نتیجه عکس از استفاده آن‌ها نگیرید!

هشتگ

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ مخاطب محتوای جذاب و با کیفیت را تشخیص می‌دهد

در تولید محتوا‌ی خود باید بیشترین دقت را به کار بگیرید. استفاده از رنگ‌های جذاب، نورپردازی مناسب و ترکیب‌بندی خود،‌ همچنین ارائه محتوای نیچ و با کیفیت که اطلاعات مفیدی را با کاربر به اشتراک می‌گذارد و یا مخاطب را سرگرم می‌کند؛ از مهم‌ترین نکاتی هستند که باید در تولید محتوا به آن توجه کنید.

ریلز‌های اینستاگرام یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رفتن به اکسپلور هستند. این نوع محتوا نسبت به پست‌های تصویری بیشتر در اکسپلور نمایش داده می‌شود و اگر ویدیوهای کوتاه و جذاب تولید کنید، مخاطبان بیشتری جذب خواهید کرد. همچنین پست‌های اسلایدی بیشتر از تصاویر توجه مخاطبان را بر می‌انگیزد. برای مثال شما هم در ریلز و هم در پست‌های اسلایدی می‌توانید سناریو‌سازی کنید و با طرح پرسش و یا ترغیب کردن مخاطب به تماشای انتهای ویدئو می‌تواند هم اینتراکشن تماشا‌کنندگان را بالا ببرد و هم واچ‌تایم یا همان زمان تماشای ویدئو را افزایش دهد. همچنین در ایجاد محتوایی که سرگرم‌کننده و در عین حال مفید باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که کاربران آن را ذخیره یا به اشتراک بگذارند.
اگر در انتخاب موضوع در تولید محتوا چالش دارید و سردرگم شده‌اید، استفاده از یک تقویم محتوایی می‌تواند به شما نظم بیشتری ببخشد و کار‌تان را تسهیل کند. با استفاده از این تقویم می‌توانید از روز‌ها قبل برنامه بریزید و از مدت‌ها قبل بدانید که قرار است چه نوع محتوایی تولید کنید تا پست‌های با کیفیت‌تری داشته باشید. هر زمان که موضوعی جدید به ذهنتان خطور کرد به این تقویم اضافه کنید. همچنین در این تقویم می‌توانید مناسب‌های مختلف را در نظر بگیرید و با توجه به آن‌ها محتوا تولید کنید.

محتوای جذاب و با کیفیت

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ کپشن‌های جذاب راهی برای جلب توجه مخاطب

اگر در نوشتن کپشن ویدئو‌های خود دقت بالایی به خرج دهید، به راحتی می‌توانید تعامل بیشتری با مخاطبان ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید سوالات چالش‌برانگیزی مطرح کنید که افراد را به کامنت‌گذاری ترغیب کند. همچنین نکته آخر ویدئو‌های خود را می‌توانید در کپشن بنویسید تا هم زمان تماشا‌ی ویدئو افزایش پیدا کند و هم توجه مخاطب به کپشن جلب شود.

محتوای جذاب و با کیفیت

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ به مخاطب خود ارزش بدهید!

تعامل با فالوور‌ها یکی دیگر از نکات کلیدی برای افزایش تعاملات پیچ و احتمال رفتن به اکسپلور اینستا است. وقتی کاربران می‌بینند که شما به نظرات آن‌ها پاسخ می‌دهید، احساس می‌کنند که ارزش دارند و احتمال تعامل آن‌ها در آینده بیشتر می‌شود. سعی کنید با آن‌ها به احترام برخورد کنید و اگر پرسشی مطرح می‌کنند، با بیان خوب به آن‌ها جواب بدهید.

محتوای جذاب و با کیفیت

تنظیمات پروفایل برای رفتن به اکسپلور؛ استوری‌ بهترین روش افزایش تعامل

استوری‌ها یکی از بهترین روش‌های افزایش تعامل هستند. با استفاده از قابلیت‌های تعاملی مثل نظرسنجی، سوالات و کوییزها می‌توانید کاربران را به تعامل بیشتر دعوت کنید. حتی می‌توانید از کاربران در استوری نظر‌سنجی کنید تا متوجه علاقه آن‌ها شوید و آن‌ها را در ساخت پست‌ها به کار ببندید. علاوه بر این، استوری‌های جذاب می‌توانند بازدیدهای بیشتری برای پروفایلتان ایجاد کنند که در نهایت باعث افزایش احتمال رفتن به اکسپلور می‌شود.

محتوای جذاب و با کیفیت

چه ساعتی پست بزارم بره اکسپلور

احتمالا شما هم شنیده باشید در برخی ساعت‌ها افراد فعال بیشتری در اینستاگرام دارند و پست‌های آن‌ها بازدید بیشتری می‌گیرد. پس شاید برایتان سوال شده باشد که ساعت اکسپلور اینستاگرام چیست و در چه زمانی پست‌ها را آپلود کنم؟ در پاسخ به این پرسش باید بگویم که بعد از مدتی فعالیت در صفحه‌تان اغلب متوجه فعالیت اکثر مخاطبان خود خواهید شد.

در ساعت‌هایی لایک‌ها، کامنت‌ها و اشتراک‌گذاری‌ها بیشتر می‌شود که در نتیجه می‌توانید از این ساعت‌ها برای انتشار پست‌های آینده خود استفاده کنید. به صورت کلی پست‌هایی که در ساعات ۹ تا ۱۱ صبح، ۵ تا ۷ بعد از ظهر و ۸ تا ۱۲ شب منتشر می‌شوند بازدید بیشتری دارند. با این حال با توجه به موضوع پیچ‌تان این موضوع را باید شخصی‌سازی کنید. برای دقیق‌تر رصد کردن مخاطبین خود می‌توانید به قسمت insights در تنظیمات بروید. از بین گزینه‌ها total followers را انتخاب کرده و در قسمت پایین صفحه در گزینه Most Active Times زمان فعالیت کاربران را در قسمت‌های Hours و Days مشاهده کنید. با ضربه روی ستون‌های به نمایش در آمده، می‌توانید تعداد بازدید‌ها را پیدا کنید.

Most Active Times

از ابزار‌های تحلیلی کمک بگیرید

اینسایت‌های اینستاگرام می‌توانند به شما نشان دهند چه نوع پست‌هایی بیشترین بازدید و تعامل را داشته‌اند. همچنین به شما اطلاعات دیگری را ارائه می‌دهند که اگر کمی هوش و خلاقیت خود را به کار بگیرید، می‌توانید کامل مخاطب خود را شناسایی کنید و با توجه به آن‌ها به تولید محتوای کاربردی بپردازید.

ابزار‌های تحلیلی

فالوور‌های فیک را بیرون کنید

داشتن فالوور‌های فیک و همچنین غیر‌فعال می‌تواند آمار پیچ را پایین بیاورد و از اعتبار آن کم کند. به منظور افزایش بازدید و تعاملات پیچ به گونه‌ای که با تعداد فالوور‌ها هم‌خوانی داشته باشد،‌ راهی به جز شناسایی و حذف مخاطبان غیر‌فعال ندارید. اگرچه این موضوع در چند وقت گذشته یک چالش به شمار می‌آمد، اما به لطف آپدیت‌های جدید اینستاگرام، این فالوور‌ها به شما نمایش داده می‌شوند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

فالوور‌های فیک

برای مخاطبین لایو بگذارید

یکی دیگر از امکانات اینستاگرام برگزاری لایو و استریمینگ است. با برگزاری لایو یا همان پخش زنده برای بسیاری از مخاطبین نوتیفیکشن می‌رود و به پیج شما مراجعه می‌کنند. همچنین در نوار استوری با هایلایت پیش از پیج‌های دیگر قرار می‌گیرید که این مورد هم شانس بیشتر دیده شدن شما را افزایش می‌دهد.
در این لایو‌ها می‌توانید با مخاطبین به صورت زنده تعامل برقرار کنید، سوال‌هایشان را پاسخ دهید و کامنت‌هایشان را ببینید. در الگوریتم‌های جدید اینستاگرام به محتوای زنده اهمیت ویژه‌ای داده می‌شود و لایو‌ها به عنوان ابزاری تعاملی با مخاطبین در نظر گرفته می‌شود. افزون بر این، با برگزاری لایو مخاطبین احساس اعتماد و صمیمیت بیشتری با شما خواهند کرد و ارتباط موثر‌تری با شما خواهند داشت. اگر به لایو و استریم علاقه‌مند هستید، می‌توانید از مطالب برگزاری لایو با اعضای کلوز فرندز و چگونه با گوشی استریم کنیم استفاده کنید.

لایو

استمرار و استمرار

یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها برای موفقیت پیج‌های اینستاگرامی و جواب پرسش چگونه در اکسپلور اینستاگرام دیده شویم، استمرار و تلاش منظم است. شاید مهم‌ترین کلید موفقیت در این شبکه پست‌گذاری منظم و پایبندی به یک برنامه مشخص باشد که با حضور فعال، الگوریتم اینستاگرام شما را به عنوان یک کاربر فعال شناسایی می‌کند و محتوا‌هایتان را در معرض دیده شدن قرار می‌دهد. به صورت کلی پیشنهاد می‌شود که هفته‌ای ۵ تا ۷ ریلز منتشر کنید و حداقل دو استوری در روز در صفحه‌تان قرار دهید. اگر قصد منتشر کردن بیش از یک پست یا ریلز در روز را دارید، سعی کنید بین آن‌ها فاصله بیندازید تا صفحه شما به عنوان اسپم شناسایی نشود.

استمرار

از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور

بعد از رعایت همه این موارد شاید برایتان سوال پیش بیاید که حالا از کجا بفهمیم پستمون رفته اکسپلور؟ اگرچه افزایش ناگهانی لایک‌ها و بازدید‌ها می‌تواند نشانه‌ای از به اکسپلور رفتن پست‌تان باشد، اما برای پاسخ درست به این سوال کافی است مراحل زیر را پیش ببرید. زیر پستی که احتمال می‌دهید به اکسپلور رفته باشد، روی گزینه View Insights بزنید تا بتوانید اطلاعات جامعی از نحوه تعامل با پست‌تان به دست بیاورید. در قسمت Reach اگر تعداد افرادی که فالوورتان نیستند بیش‌تر از فالوور‌ها باشد، نشان می‌دهد که پست به اکسپلور رفته است.
همچنین می‌توانید در قسمت insights به قسمت بازدید‌ها بروید که در این قسمت منبع بازدید‌ها را به شما نمایش می‌دهد. اگر نام اکسپلور را دیدید، خوشحال باشید چون بالاخره موفق شده‌اید و پست شما به اکسپلور راه پیدا کرده است.

افزایش فالوور

سخن پایانی

رفتن به اکسپلور اینستاگرام نیازمند صبر، استمرار و خلاقیت است. باید محتوا‌های مختلفی را با آزمون و خطا امتحان کنید و تمام راه های رفتن به اکسپلور را به کار ببندید تا سلیقه مخاطب خود را پیدا کنید. هرچند تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور Instagram هم مهم است. اگر به این اصول پایبند باشید و از الگوریتم اینستاگرام بهره ببرید، با کمی تلاش و صبر نشانه‌های به اکسپلور رفتن اینستا را مشاهده خواهید کرد. اگر از مخاطبین این شبکه اجتماعی پر‌طرفدار هستید و به آموزش رفتن به اکسپلور در اینستاگرام علاقه‌مندید، خواندن مطالب پاک کردن اکسپلور اینستا و شخصی سازی اکسپلور می‌تواند به موفقیت هرچه بیشتر پیج‌تان کمک کند.

منبع: دیجی‌کالا مگ

  • اینستاگرام قابلیت دوبله ریلزها را آزمایش می‌کند

نوشته تنظیمات اینستا برای رفتن به اکسپلور؛ راهنمای جامع و کاربردی اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا