Baldur's Gate 3Dragon Age: The VeilguardElectronic ArtsHans ZimmerNintendo SwitchPlayStation VRVirtual Realityآپدیت تلگرامآرایشی و بهداشتیآیفوناپل - Appleاپلیکیشن و نرم‌افزارارباب حلقه‌هابرگزیده یادداشتبلک فرایدی دیجی کالاپوستترین‌های بازیتلگرامچی بخونم؟چی تماشا کنم؟خانه، کتاب و لوازم التحریرخبر بازیخبر تکنولوژیخواص مواد غذاییدکوراتیودکوراسیون و چیدمانراهنمای خرید کتابسریالسلامت جسمسینمای ایرانفشنفیلم و سریالکالاهای تند مصرفکتاب و ادبیاتمادر و کودکمترجممد و پوشاکمراقبت از پوستمنتخب تکنولوژیمنتخب هنر و سینمانقد فیلمهوش مصنوعییادداشت فرهنگ و هنر

آپدیت جدید بالدورز گیت ۳ مادها را به نسخه‌ی کنسولی بازی اضافه می‌کند

آپدیت جدید بازی بالدورز گیت ۳ (Baldur’s Gate ۳) با عنوان Patch 7 که در گذشته روی رایانه‌های شخصی در دسترس قرار گرفته بود، بالاخره روی کنسول‌ها نیز عرضه شده است.

گفتنی است که بازیکنان رایانه‌ای شخصی اولین کسانی بودند که توانستند این اثر نقش‌آفرینی موفق استودیوی لاریان (Larian) را در آگوست ۲۰۲۳ بازی کنند این بازی سپس در سپتامبر به پلی‌استیشن ۵ نیز رسید و سرانجام سه ماه بعد راهی کنسول‌های نسل فعلی مایکروسافت شد. نسخه‌ی رایانه‌های شخصی این بازی معمولا اولین نسخه‌ای است که از آن زمان آپدیت‌ها را زودتر از بقیه دریافت می‌کند. این الگو با پچ ۷ این بازی که در ۵ سپتامبر به رایانه‌های شخصی رسید و در نهایت از اول اکتبر (۱۰ مهر) برای کنسول‌ها نیز در دسترس قرار گرفته ادامه می‌یابد. این آپدیت چندین نوآوری را معرفی می‌کند که بزرگترین آن‌ها پشتیبانی از مادها است. روشی که لاریان با آن این ویژگی را پیاده‌سازی کرده، شبیه به نحوه‌ی عملکرد ماد‌ها در بازی‌های ساخته شده توسط بتسدا (Bethesda) است یعنی ابزار‌های ساخت مادهای این بازی فقط برای رایانه‌های شخصی هستند، اما مجموعه‌ای جامع از خلاقیت‌های کاربران برای بازیکنان کنسول نیز در دسترس است.

ماد‌های بین پلتفرمی باید با Toolkit رسمی بازی ساخته شوند و تست فنی نیز توسط استودیوی لاریان روی آن‌ها انجام شود. این فرآیند به سازندگان مادها اجازه می‌دهد که انتخاب کنند که می‌خواهند آثارشان برای کنسول‌ها منتشر شود یا خیر. به دلیل محدودیت‌های فنی، برخی از انواع ماد‌ها واجد شرایط عضویت نیستند، از جمله مواردی که به هر نحوی شیدرهای بازی را تغییر می‌دهند یا به برخی از فرمت‌هایی از فایل‌ها که به صورت رسمی پشتیبانی نشده‌اند، تکیه می‌کنند. این استودیو همچنین مادهایی که سطح برهنگی یا خشونت را افزایش می‌دهند را نمی‌پذیرد. بازیکنان کنسول و مک اکنون می‌توانند با رفتن به منوی جدید ماد بازی، ماد‌های پچ ۷ این بازی را اجرا کنند. این مادها را می‌توان غیرفعال نیز کرد. البته غیر فعال کردن یا حذف ماد‌ها می‌تواند برخی از فایل‌های ذخیره‌ی موجود را خراب کند، بنابراین به طور کلی‌ بهتر است که در انجام این کار دقت به خرج دهید. در این میان تروفی‌ها در این بازی هنگام استفاده از ماد‌ها به طور خودکار غیرفعال می‌شوند. بسته به پلتفرم شما، حجم به‌روز‌رسانی تقریبا ۱۲ گیگابایت است.

آپدیت جدید بالدورز گیت 3

در این میان فرقی نمی‌کند که قدرت مطلق را پذیرفته باشید، به عنوان یک شخصیت قهرمان بازی کرده‌ باشید یا عموما یک تهدید برای جامعه بوده باشید زیرا با این آپدیت جدید، اکنون ۱۳ صحنه‌ی سینمایی جدید به بازی اضافه شده که نتایج متفاوتی را برای شیطانی‌ترین شخصیت‌های شما ارائه می‌دهد.حالت اسپلیت‌اسکرین نیز تغییراتی داشته و ظاهرا هنگامی که همراه با دوستتان در بازی به هم نزدیک می‌شود، دو صفحه با هم ادغام می‌شود تا تجربه‌ی جذاب‌تری را ارائه دهد.

  • راهنمای تمام کلاس‌های Baldur’s Gate 3؛ از بدترین تا بهترین

از طرفی اکنون با گزینه‌های دشواری و شخصی‌سازی اضافه‌ شده، از جمله اقدامات افسانه‌ای جدید و همچنین رفع اشکال‌های متعدد، حالت Honour Mode نیز بهتر از قبل شده است. در نهایت همانطور که انتظار می‌رود، بهبودهایی جزئی در گیم‌پلی در کنار رفع باگ‌های مختلف نیز با این آپدیت جدید همراه شده است که آن را در بهترین شرایط برای بازیکنانی که هنوز آن را شروع نکرده‌اند، قرار می‌دهد.

بالدورز گیت ۳ در حال حاضر روی پلی‌استیشن ۵، ایکس‌باکس سری ایکس/اس و رایانه‌های شخصی در دسترس است. شما می‌توانید لیست کامل این تغییرات را از این نشانی مشاهده کنید.

منبع: Gematsu

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته آپدیت جدید بالدورز گیت ۳ مادها را به نسخه‌ی کنسولی بازی اضافه می‌کند اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا