اخبار فناوریبلاگجی پی اسفناوری های نوین

مقایسه دنا پلاس با ۲۰۷؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟

ایران رهیاب Blog Archivesمقایسه دنا پلاس با ۲۰۷؛ کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد؟ مقایسه ارزش خرید دو خودرو دناپلاس و پژو 207

دنا پلاس بهتر است یا ۲۰۷؟ کدام یک ارزش خرید بالاتری دارد؟! برای انتخاب بین دنا پلاس و پژو ۲۰۷، تفاوت‌های این دو خودرو نقش مهمی دارند. آگاهی از ویژگی‌ها و تفاوت‌های خودروها، برای انتخابی هوشمندانه ضروری است؛ انتخاب درست تجربه رانندگی شما را بهبود می‌بخشد، هزینه‌های نگهداری را کاهش می‌دهد و امنیت شما و خانواده‌تان را تضمین می‌کند. اگر می‌خواهید که بدانید کدام خودرو نسبت به ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، قیمت مناسب‌تر و ارزش خرید بالاتری دارد، تا انتهای این مقاله با ما باشید.

مقایسه دنا پلاس با پژو 207؛ مشخصات موتوری هر کدام چیست؟

دنا پلاس و پژو ۲۰۷ هر دو مجهز به موتورهای ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه هستند، اما تفاوت‌های مهمی در حجم و قدرت این موتورها وجود دارد. دنا پلاس از موتور EF7 با حجم ۱۶۴۶ سی‌سی بهره می‌برد که توانایی تولید ۱۱۵ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه را دارد. در مقابل، پژو ۲۰۷ با موتور TU5 و حجم ۱۶۰۰ سی‌سی، توانایی تولید ۱۱۰ اسب بخار در ۵۸۰۰ دور در دقیقه را دارد.

حداکثر گشتاور تولیدی دنا پلاس ۱۵۷ نیوتن‌متر در ۴۵۰۰ دور در دقیقه است، درحالی‌که پژو ۲۰۷ گشتاوری برابر با ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه دارد. این تفاوت در گشتاور نشان‌دهنده قدرت بیشتر دنا پلاس در برابر پژو ۲۰۷ است. هر دو خودرو، جعبه دنده ۵ سرعته دستی دارند. چه قصد خرید دنا پلاس را داشته باشید و چه پژو ۲۰۷، باید پس از خرید از امنیت خودروتان مطمئن شوید. نصب یک ردیاب obd به شما در نگهداری از خودروتان کمک می‌کند؛ این ردیاب روی سوکت دیاگ برق خودرو نصب می‌شود و به‌دلیل شباهت ظاهری با سایر قطعات ماشین، قابل‌تشخیص نیست.

مقایسه دنا پلاس با ۲۰۷ از نظر مصرف سوخت و عملکرد

درباره مصرف سوخت، پژو ۲۰۷ با مصرف ترکیبی ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر نسبت به دنا پلاس با مصرف ۷.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر، بازدهی بهتری دارد. این تفاوت در مصرف سوخت می‌تواند در طولانی‌مدت به کاهش هزینه‌های سوخت کمک کند.

از نظر عملکرد، پژو ۲۰۷ با شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت، در ۹.۶ ثانیه عملکرد بهتری دارد. درمقابل، دنا پلاس این شتاب را در ۱۳.۵ ثانیه به‌دست می‌آورد. همچنین حداکثر سرعت پژو ۲۰۷ برابر با ۱۹۸ کیلومتر در ساعت، اما دنا پلاس با حداکثر سرعت ۱۸۹ کیلومتر در ساعت کمی کندتر است. همچنین امکان نصب دزدگیر جی پی اس روی هر دو خودرو وجود دارد؛ این جی‌ پی اس با داشتن قابلیت خاموش کردن ماشین از راه دور، به شما در حفظ امنیت خودورتان کمک می‌کند.

شتاب بهتر پژو ۲۰۷ در برابر دنا پلاس

طراحی بیرونی کدام خودرو زیباتر است، دنا یا ۲۰۷؟

پژو ۲۰۷ با طراحی هاچبک اسپرت خود، درمقابل دنا پلاس که یک سدان خانوادگی است، تفاوت‌های زیادی دارد! در نمای جلو، چراغ‌های کشیده و زاویه‌دار پژو ۲۰۷ چهره‌ای مدرن‌تر و اسپرت‌تر به آن بخشیده‌اند. درمقابل، دنا پلاس با چراغ‌های مستطیلی و جلوپنجره بزرگ‌تر، ظاهر قوی‌تری دارد.

در نمای عقب، پژو ۲۰۷ با چراغ‌های بیضی‌شکل کوچک و طراحی ساده‌تر، در مقابل دنا پلاس با چراغ‌های عقب بزرگ‌تر و خطوط تیزتر، ظاهری جوان‌پسندانه‌تر دارد. اگر به‌دنبال خودرویی با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند هستید، پژو ۲۰۷ انتخاب بهتری است؛ اما دنا پلاس با ظاهر قوی‌تر، برای کسانی که به‌دنبال خودروهای خانوادگی هستند، مناسب‌تر است. اگر می‌خواهید هر زمان و هر مکان، از موقعیت خودرو خود مطلع باشید، استفاده از یک دستگاه شنود در ماشین با قابلیت آهنربایی، که به‌راحتی زیر خودرو نصب شود، خیال شما را از بابت امنیت خودروتان راحت می‌کند!

طراحی داخلی کدام یک کاربردی‌تر است، دنا پلاس یا ۲۰۷؟

قبل از خرید و نوشتن قولنامه ماشین باید به امکانات فضای داخلی و تطابق آن با نیازهای‌تان توجه کنید! در فضای داخلی، دنا پلاس با داشبوردی با تریم‌های طرح چوب، جلوه‌ای لوکس‌تر از پژو ۲۰۷ با طراحی ساده‌تر دارد. نمایشگر بزرگ لمسی در کنسول میانی دنا پلاس، یکی از مزایای آن نسبت به پژو ۲۰۷ است. هر دو خودرو، فرمانی با دکمه‌های کنترلی دارند، اما فضای پا در پژو ۲۰۷ کمی محدودتر است. بااین‌حال، هر دو خودرو برای استفاده روزمره در شهر مناسب هستند.

دنا پلاس با داشبورد طرح چوب، طراحی لوکس‌تر نسبت به پژو ۲۰۷ 

مقایسه ۲۰۷ با دنا پلاس در سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی

دنا پلاس در بخش ایمنی از نظر تعداد کیسه‌های هوا برتری دارد. این خودرو به ۴ کیسه هوا (دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین جلو و دو کیسه هوای جانبی) مجهز است؛ درحالی‌که پژو ۲۰۷ فقط ۲ کیسه هوا (راننده و سرنشین جلو) دارد. این تفاوت در تعداد کیسه‌های هوا، در مواقع بروز تصادف‌، امنیت بیشتری برای سرنشینان دنا پلاس فراهم می‌کند.

اگر می‌خواهید بدانید برای حفظ امنیت، قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال، باید بگویم این دو قفل درکنار سایر ویژگی‌های امنیتی، باعث محافظت از خودرو شما می‌شوند. دنا پلاس و پژو ۲۰۷ هر دو از سیستم‌های ایمنی پایه مانند قفل مرکزی، ایموبلایزر و هشداردهنده کمربند برخوردار هستند و ایمنی مناسبی را فراهم می‌کنند.

تفاوت در سیستم‌های ترمز‌گیری دنا یا ۲۰۷ چیست؟

هر دو خودرو به سیستم‌های ترمز ضد قفل (ABS) و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) مجهز هستند. این سیستم‌ها به راننده در کنترل خودرو و جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها هنگام ترمزگیری شدید کمک می‌کنند. بااین‌حال، پژو ۲۰۷ سیستم کمک ترمز اضطراری (EBA) نیز دارد. EBA در مواقع ترمزگیری ناگهانی، فشار ترمز را به حداکثر می‌رساند تا خودرو سریع‌تر متوقف شود.

دنا پلاس در بخش ترمز بهتر است، این خودرو از ترمزهای دیسکی خنک‌شونده در هر دو محور جلو و عقب استفاده می‌کند. این نوع ترمزها در مقابل گرمای ناشی از ترمزگیری مداوم، مقاوم‌تر هستند؛ درمقابل، پژو ۲۰۷ از ترمز دیسکی خنک‌شونده در محور جلو و ترمز دیسکی توپر در محور عقب بهره می‌برد. اگرچه این ترکیب نیز کارایی خوبی دارد، اما در شرایط ترمزگیری شدید و طولانی‌مدت، کارایی ترمزهای دنا پلاس بهتر هستند. باتوجه‌به این موارد، هر رو این خودروها با داشتن ترمزهای خوب و سیستم ایموبیلایزر که یکی از مهم‌ترین امکانات برای ضد سرقت کردن خودرو است، امنیت بالایی برای شما فراهم می‌کنند.

سیستم‌های ABS و EBD در هر دو 206 و دنا؛ کنترل بهتری در ترمزگیری شدید

مقایسه 207 با دنا پلاس از نظر امکانات رفاهی و سرگرمی

امکانات رفاهی، تکنولوژی و سیستم‌های سرگرمی نقش مهمی در بهبود تجربه رانندگی و راحتی سرنشینان ایفا می‌کنند. هر دو این خودرو‌ها، به سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک مجهز هستند و دمای داخل کابین را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کنند. دنا پلاس با داشتن صندلی‌های برقی برای راننده و سرنشین جلو، راحتی بیشتری را فراهم می‌کند. درمقابل، پژو ۲۰۷ تنظیم صندلی‌های دستی دارد؛ بااین‌حال، صندلی‌های هر دو خودرو راحت هستند.

دنا پلاس نمایشگر بزرگ لمسی در مرکز کنسول میانی دارد که به سیستم ناوبری، دوربین عقب و سیستم صوتی متصل است. هر دو خودرو سیستم صوتی با کیفیت خوب شامل پخش‌کننده CD، USB، بلوتوث و رادیو دارند. دکمه‌های کنترلی روی فرمان در هر دو خودرو وجود دارد که امکان کنترل سیستم صوتی بدون نیاز به برداشتن دست از روی فرمان را فراهم می‌کنند. علاوه‌بر این، پژو ۲۰۷ و دنا پلاس هر دو به امکاناتی مانند سنسور دنده‌عقب، دوربین عقب و کروز کنترل مجهز هستند.

سنسور دنده‌عقب، دوربین عقب و کروز کنترل، امکانات مشترک دنا پلاس و پژو ۲۰۷

کدام خودرو ارزش خرید بیشتری دارد، دنا پلاس یا ۲۰۷؟

در ابتدا باید بدانید، قیمت دنا پلاس کمی بیشتر از پژو ۲۰۷ است. باتوجه‌به مشخصات و امکانات دنا پلاس و پژو ۲۰۷، ارزش خرید این دو خودرو، به نیازها و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. پژو ۲۰۷ با قیمت پایین‌تر، مصرف سوخت کمتر و شتاب بهتر، از لحاظ اقتصادی و عملکردی برای کسانی‌که به‌دنبال خودرویی کارآمد، مقرون‌به‌صرفه، با طراحی اسپرت و مناسب استفاده شهری هستند، انتخابی مناسبی است.

درمقابل، دنا پلاس با قیمت کمی بالاتر، امکانات رفاهی و ایمنی بیشتری را ارائه می‌دهد؛ این خودرو برای کسانی‌که به‌دنبال راحتی، امنیت بیشتر و استفاده خانوادگی از ماشین هستند، ارزش خرید بالاتری دارد.

در انتخاب خودرو امنیت را اصلی‌ترین ملاک قرار دهید!

در این مقاله به‌طورکامل به بررسی همه ویژگی‌ها و امکانات ۲۰۷ و دنا پلاس پرداختیم. در نهایت، انتخاب بین این دو ماشین، به نیازها و اولویت‌های شخصی شما بستگی دارد. اگر به‌دنبال خودرویی با قدرت بیشتر، طراحی داخلی لوکس‌تر و امکانات رفاهی بالاتر هستید، دنا پلاس گزینه ایده‌آلی است. اما اگر طرفدار ظاهر اسپرت و شتاب بهتر هستید، بدون شک پژو ۲۰۷ را انتخاب کنید!

هر کدام از این دو خودرو را که بخرید، باید امنیت آن را به‌طورکامل فراهم کنید. برای امنیت بیشتر خودروهای‌تان، شرکت ایران رهیاب، اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو، ردیاب شخصی و آهنربایی در ایران، بهترین گزینه برای شماست. در نظر داشته باشید که قیمت جی پی اس خودرو، در مقابل سایربا استفاده از محصولات ایران رهیاب، از امنیت خودروی خود مطمئن می‌شوید و دیگر نگرانی درباره آن ندارید!

خرید هر کدام از این دو خودرو دنا یا پژو ۲۰۷، یک سرمایه‌گذاری است که انجام داده‌اید. حفاظت از این سرمایه با یک ردیاب می‌تواند تصمیمی هوشمندانه باشد. در صورتی که خودرویتان به سرقت برود، با داشتن ردیاب می‌توانید به راحتی آن را پیگیری و بازیابی کنید. هزینه‌ی اندک ردیاب و جی پی اس ماشین در مقابل ارزش و امنیت خودروی شما بسیار معقول است.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟

محصولات پرطرفدار

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی-پرسنلی IR150پشتیبانی ایران رهیاب پشتیبانی ایران رهیاب شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا