اخبار فناوریبلاگجی پی اسفناوری های نوین

آموزش نصب دزدگیر ماشین؛ گام به گام + معرفی کامل اجزاء آن

ایران رهیاب Blog Archivesآموزش نصب دزدگیر ماشین؛ گام به گام + معرفی کامل اجزاء آن آموزش نصب دزدگیر ماشین؛ گام به گام + معرفی کامل اجزاء آن

کم نیستند کسانی که گمان می‌کنند برای نصب دزدگیر حتما باید به برقکار و کسی که تجربه این کار را دارد، مراجعه کرد. در صورتی که واقعیت چیز دیگری است و خودتان هم، حتی اگر هیچ سررشته‌ای از نصب دزدگیر ماشین نداشته باشید، می‌توانید این کار را انجام دهید! در این مقاله ابتدا اجزای دزدگیر را معرفی می‌کنیم و سپس به صورت گام به گام به آموزش نصب دزدگیر ماشین می‌پردازیم. کمتر از 5 دقیقه مطالعه این مطلب کاربردی کافی است تا متوجه شوید چطور می‌توانید خودرویتان را به این سیستم اعلان سرقت مجهز کنید. پس تا انتها همراه ما باشید.

اجزای دزدگیر ماشین چیست؟ قبل از نصب قطعات اصلی را بشناسید!

چه قصد نصب دزدگیر ماشین را داشته باشید و چه بخواهید به عنوان یک جایگزین مطمئن‌تر ردیاب خودرو نصب کنید، قبل از هر چیز باید با اجزای تشکیل‌دهنده این سیستم‌ها آشنایی داشته باشید. معمولا قطعات اصلی دزدگیر ماشین عبارتند از:

کیت اصلی دزدگیر ماشین: مغز همه کاره سیستم اعلان سرقت خودرو

کیت اصلی مهم‌ترین قطعه دزدگیر است که وظیفه کنترل دیگر قطعات را به عهده دارد و به همین دلیل تحت عنوان مغز دزدگیر شناخته می‌شود. در صورتی که کیت اصلی دزدگیر نقصی داشته باشد، سیستم از کار می‌افتد؛ چرا که عملکرد صحیح سنسورها، آژیر و دیگر اجزا در گروی اتصال صحیح به کیت است.

انواع سنسورهای دزدگیر ماشین؛ از سنسور ضربه تا سنسور حرکت

در انواع دزدگیرها سنسورهای مختلفی وجود دارد که هر کدام کارکرد خاصی دارند و در کل برای تشخیص ورود غیرمجاز به خودرو یا ضربه به ماشین مورد استفاده قرار می‌گیرند. یکی از موارد موثر بر قیمت دزدگیر و قیمت جی پی اس خودرو، وجود چنین سنسورها و امکاناتی است که در سیستم‌های مختلف، متفاوت است.

انواع سنسورهای دزدگیر ماشین؛ از سنسور ضربه تا سنسور حرکت

چراغ چشمک زدن دزدگیر ماشین

این قطعه در شرایطی که دزدگیر فعال شود، شروع به چشمک زدن می‌کند. چراغ چشمک زن را در کنار شیشه ماشین نصب می‌کنند تا در معرض دید باشد و به سارقان این پیام را بدهد که خودرو به دزدگیر مجهز است. معمولا در چنین شرایطی سارقان با مشاهده چراغ دزدگیر، خودشان را به دردسر نمی‌اندازند اما سارقان حرفه‌ای می‌توانند در کمتر از چند دقیقه دزدگیر را از کار بیاندازند. به همین دلیل ارزشش را دارد که بابت قیمت ردیاب شنود دار هزینه کنید.

ریموت دزدگیر ماشین و دیگر اجزای آن

با استفاده از ریموت دزدگیر می‌توان آژیر اعلان سرقت را قطع و وصل و درب‌های اتومبیل را باز و بسته کرد. همچنین ریموت برخی از دزدگیرهای پیشرفته‌تر به قابلیت روشن و خاموش کردن ماشین از راه دور هم مجهز هستند. در دنیای جی پی اس‌ها هم دستگاهی به عنوان بهترین مارک ردیاب خودرو شناخته می‌شود که ترجیحا چنین قابلیتی داشته باشد تا بتوانید در اسرع وقت از سرقت خودرو جلوگیری کنید. علاوه بر موارد اصلی مذکور، دزدگیرها ممکن است قطعات دیگری از جمله پمپ درب خودرو، آژیر، رله باکس، آفتامات، شیشه بالابر خودکار، آنتن و میکروسوئیچ هم داشته باشند.

ریموت دزدگیر ماشین و دیگر اجزای آن

آموزش صفر تا صد نصب دزدگیر ماشین؛ چطور خودرو را ضد سرقت کنیم؟

حال که درک بهتری از سیستم دزدگیر خودرو دارید، وقت آن رسیده که نحوه نصب دزدگیر را یاد بگیرید. در این بخش قدم به قدم راهنماییتان می‌کنیم چطور دزدگیر ماشین را خودتان نصب کنید.

1. برای نصب دزدگیر ماشین، دستورالعمل شرکت سازنده را بخوانید

قبل از هر کاری دستورالعمل نصب دزدگیر سیم کارتی خودرو را بخوانید تا با هر کدام از اجزا و نمودارهای سیم‌کشی آشنا شوید. به جز خود دستگاه، حین فرایند نصب باید الزامات خاص ماشینتان را هم در نظر داشته باشید و به عبارتی دزدگیر را با توجه به مدل ماشین نصب کنید. قاعدتا نحوه نصب دزدگیر پراید با نصب دزدگیر چیتا متفاوت است. نکته مهم دیگر اینکه سیستم‌های داخلی خودرو با استفاده از برق کار می‌کنند. برای اطمینان از ایمنی کار قبل از شروع هر کار برقی، ترمینال منفی باتری وسیله نقلیه را جدا کنید.

2. بهترین جاها برای نصب اجزای دزدگیر ماشین را تعیین کنید

بهترین مکان‌ها را برای اجزای مختلف دزدگیر از جمله ماژول کنترل، آژیر، سنسور ضربه، و هر سنسور یا سوئیچ اضافی تعیین کنید. اطمینان حاصل کنید که هر کدام به طور ایمن در جای خود نصب می‌شوند و با سایر اجزای خودرو تداخلی ایجاد نمی‌کنند. می‌توانید نقاطی را که انتخاب کرده‌اید، با استفاده از خودکار علامت‌گذاری کنید. بهترین جا برای نصب کیت اصلی جایی است که دور از دید باشد. برای مثال می‌توانید کیت اصلی دزدگیر را در پنل زیری فرمان نصب کنید. این قسمت برای نصب جی پی اس پراید هم جای ایده‌آلی است.

بهترین جاها برای نصب اجزای دزدگیر ماشین را تعیین کنید

3. سیم کشی دزدگیر ماشین را آماده کرده و به منبع برق وصل کنید

نمودار سیم‌کشی دفترچه راهنما را به دقت بررسی کرده و سیم‌ها را با جدا کردن عایق از انتهایشان آماده کنید. سپس با استفاده از اتصال‌دهنده‌ها یا لحیم‌کاری، سیم‌ها را طبق نمودار در جای درست قرار دهید. پس از سیم کشی تمام قطعات دزدگیر، منبع تغذیه سیستم را شناسایی کنید. معمولا دزدگیر به باتری خودرو یا منبع تغذیه اختصاصی متصل می‌شود. سیم‌های برق را با رعایت پلاریته مناسب از داخل اتاق خودرو عبور دهید و مطابق دستورالعمل به باتری وصل کنید.

4. آژیر دزدگیر ماشین و سپس نمایشگر ال ای دی را نصب کنید

آژیر اعلان سرقت را داخل کاپوت ماشین و روی دیواره بین محفظه موتور و کابین نصب کنید. حتما جهت نصب آژیر باید رو به پایین باشد تا آب و روغن به داخل آن وارد نشود. سپس نوبت به نصب چراغ چشمک‌زن می‌رسد. برخلاف آنچه که درباره کیت اصلی گفتیم، چراغ باید در جایی نصب شود که کاملا قابل مشاهده باشد. از این رو بهترین جاها کنار پنجره، روی داشبورد و پشت شیشه اتومبیل است.

آژیر دزدگیر ماشین و سپس نمایشگر ال ای دی را نصب کنید

5. آنتن دزدگیر ماشین را نصب کرده و سنسورها را وصل کنید

برای افزایش محدوده پوششی ریموت، حتما آنتن را در محل مناسبی نصب کنید. سپس سنسورها را به سیم‌های نشانگر باز و بسته بودن درب‌ها متصل کنید. از آنجایی که این مرحله از اهمیت بسیاری برخوردار است، با نهایت دقت نصب سنسورها را انجام دهید تا دزدگیر عملکرد صحیحی داشته باشد. در پایان پنل‌هایی را که برای نصب کیت، سیم‌کشی و دیگر قطعات برداشته بودید، سرجایشان بگذارید.

با یک تیر دو نشان بزنید! خرید ردیاب دزدگیر دار از ایران رهیاب

در این مقاله توضیح دادیم که دزدگیر ماشین از چه اجزایی درست شده و همچنین به آموزش نصب دزدگیر ماشین پرداختیم. نکته مهم اینکه متاسفانه حتی پیشرفته‌ترین دستگاه‌های دزدگیر نمی‌توانند جلوی سرقت خودرو را بگیرند. به همین دلیل، برای تضمین امنیت ماشین باید خودرو را به سیستمی مجهز کنید که حتی در صورت سرقت، بتوانید آن را پیدا کنید. بهترین ابزار در این زمینه، ردیاب‌هایی است که به عنوان دزدگیر هم کار می‌کنند و همه قابلیت‌های یک ردیاب و دزدگیر حرفه‌ای را با هم دارند. در پایان از شما دعوت می‌کنیم هر سوالی در این باره دارید، در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟

محصولات پرطرفدار

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی-پرسنلی IR150پشتیبانی ایران رهیاب پشتیبانی ایران رهیاب شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا