اخبار فناوریبلاگجی پی اس

ساینا یا کوییک؟ مقایسه دوقلوهای ناهمسان سایپا

ایران رهیاب Blog Archivesساینا یا کوییک؟ مقایسه دوقلوهای ناهمسان سایپا ساینا یا کوییک؟ مقایسه دوقلوهای ناهمسان سایپا

ساینا و کوییک دو مورد از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای کسانی است که به فکر خرید خودروی ایرانی نسبتا ارزان قیمت هستند. این محصولات سایپا نسبت به پراید و تیبا ارزش خرید بالاتری دارند و به همین دلیل، درصد زیادی از سهم فروش خودروهای ایرانی را به خود اختصاص داده‌اند. اما ساینا یا کوییک کدام گزینه بهتری است؟ در این مطلب مفصلا به پاسخ این سوال می‌پردازیم و این دو محصول سایپا را از جنبه‌های مختلف با هم مقایسه می‌کنیم. اگر شما هم بین این دو دوقلوی ناهمسان سایپا مردد هستید، مطالعه مقاله کاربردی پیش رویتان را از دست ندهید.

تفاوت طراحی خارجی؛ اسپرت‌تر بودن کوییک در مقابل محافظه‌کاری ساینا

هر دو خودروی ساینا و کوییک به‌عنوان فیس‌لیفت تیبا صندوق‌دار و هاچ‌بک محسوب می‌شوند، لذا در نمای جانبی تفاوت زیادی ندارند. کوییک با تزئینات اسپرت‌تر و طرح شش‌ضلعی دریچه هواکش در سپر جلو، جذابیت بیشتری برای مشتریان جوان دارد، در‌حالی‌که ساینا با طراحی محافظه‌کارانه‌تر، بیشتر برای خانواده‌ها مناسب است. نمای پشت کوییک که شباهت‌هایی به برخی مدل‌های ب‌ام‌و دارد، به دلیل فرم هاچ‌بک خود جذاب‌تر از ساینا به نظر می‌رسد.

به‌طورکلی طراحی چراغ‌ها و سپر جلو در هر دو خودرو تفاوت‌هایی دارد، اما پلتفرم مشترک X200 و برخی المان‌های مشابه باعث شده تا شباهت‌های زیادی بین این دو خودرو وجود داشته باشد. در مجموع کوییک با طراحی داخلی و خارجی به‌روزتر و استفاده از المان‌های اسپرت، نسبت به ساینا احساس بهتری را به کاربر القا می‌کند. همچنین نصب جی پی اس خودرو در این مدل‌ها می‌تواند به افزایش امنیت و راحتی رانندگان کمک شایانی کند.

تفاوت طراحی خارجی؛ اسپرت‌تر بودن کوییک در مقابل محافظه‌کاری ساینا

مقایسه شتاب ساینا و کوییک؛ برتری جزئی ساینا در شتاب‌گیری و فنی

هر دو خودروی ساینا و کوییک تقریبا از نظر فنی یکسان هستند و هر دو از پیشرانه M15 استفاده می‌کنند که یک موتور 1500 سی‌سی ارتقایافته پراید است. این موتور 87 اسب‌بخار قدرت و 128 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که به ترتیب در دور موتور 5300 و 4000 آرپی‌ام به دست می‌آیند. یک گیربکس 5 سرعته دستی نیروی این پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. سایپا همچنین نسخه‌های اتوماتیک این خودروها را به بازار معرفی کرده است، هرچند که تعداد آن‌ها زیاد نیست.

ساینا می‌تواند شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را در 12.8 ثانیه طی کند، در حالی که کوییک این شتاب را در 13 ثانیه به دست می‌آورد. حداکثر سرعت ساینا 175 کیلومتر در ساعت و کوییک 160 کیلومتر در ساعت است. با وجود عملکرد فنی مشابه، ساینا در برخی جوانب مانند شتاب و سرعت برتری دارد. با‌توجه‌به مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در هر 100 کیلومتر و هزینه نگهداری پایین، تهیه این خودروها انتخاب مقرون‌به‌صرفه‌ای است و با خرید هر کدام از آن‌ها می‌توانید با خیال راحت بخشی از بودجه‌تان را به قیمت ردیاب شنود دار اختصاص دهید.

مقایسه سطح ایمنی ساینا و کوییک؛ پلتفرم مشترک، ایمنی مشابه

با توجه به اینکه ساختار ساینا و کوییک تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و هر دو نمونه‌های به‌روزرسانی‌شده پلتفرم پراید محسوب می‌شوند، ایمنی این دو خودرو در سطح خودروهای روز نیست. ادعا شده که در ساخت محصولات پلتفرم X200از پنل‌های مستحکم و ساختار مقاوم‌تری استفاده شده و ایمنی این محصولات نسبت به خانواده پراید بهبود یافته است، اما همچنان در مقایسه با استانداردهای جهانی ضعیف به نظر می‌رسند.

ساینا و کوییک از لحاظ امکانات ایمنی شبیه به هم هستند و هر دو از سیستم ترمز جلو دیسکی، سیستم ترمز عقب کاسه‌ای، سیستم ترمز ABS + EBD، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، سیستم ضد سرقت و قفل مرکزی بهره می‌برند. متاسفانه اطلاعات دقیقی درباره ایمنی این خودروها در دسترس نیست، بنابراین نمی‌توان با قطعیت در این باره صحبت کرد. با این حال با توجه به اینکه هر دو خودرو روی پلتفرم پراید ساخته شده‌اند و سیستم ترمز و تعداد کیسه‌های هوا در آن‌ها یکسان است، می‌توان گفت که از نظر ایمنی شرایط تقریبا مشابهی دارند. با‌توجه‌به آمار بالای سرقت خودروهای ایرانی از جمله ساینا و کوییک، از خرید بهترین جی پی اس خودرو برای این محصولات سایپا نیز غافل نشوید.

مقایسه سطح ایمنی ساینا و کوییک؛ پلتفرم مشترک، ایمنی مشابه

مقایسه امکانات رفاهی ساینا آپشنال و کوییک دنده‌ای؛ برتری ساینا

همانند آنچه که درباره مقایسه دنا پلاس با ۲۰۷ توضیح دادیم، محصولات ارزان‌قیمت سایپا و ایران خودرو عموما از نظر امکانات رفاهی در سطح پایینی قرار دارند، اما تغییر سلیقه مشتریان و ورود خودروهای چینی پرآپشن باعث شده تا این دو خودروساز داخلی نیز به بهبود امکانات رفاهی محصولات خود بپردازند. در حال حاضر سایپا دو مدل معمولی و آپشنال ساینا دنده‌ای را عرضه می‌کند که مدل آپشنال آن امکانات قابل‌قبولی مانند دوربین عقب و سامانه مالتی‌مدیا دارد. همچنین خودرو هاچ‌بک کوییک در دو مدل دستی و اتوماتیک تولید می‌شود که مدل اتوماتیک آن دارای امکانات بیشتری است.

در مدل‌های پایه، ساینا و کوییک از لحاظ امکانات رفاهی تفاوت چندانی ندارند و هر دو در یک سطح قرار دارند، اما ساینا آپشنال از برخی امکانات بیشتر بهره می‌برد. از جمله امکانات رفاهی مشترک این دو خودرو می‌توان به حسگر پارک عقب، فرمان هیدرولیک، سیستم صوتی با پورت USB، سیستم تهویه مطبوع دیجیتال و شیشه بالابرهای برقی جلو و عقب اشاره کرد. در نسخه‌های فول، امکاناتی چون رینگ‌های آلومینیومی، فرمان D کات با کلیدهای کنترلی، سیستم مالتی‌مدیا، دوربین دنده عقب و رهیاب ماهواره‌ای نیز موجود است.

مقایسه قیمت ساینا و کوییک؛ تفاوت قیمت جزئی و تاثیر بازار

یکی از مهم‌ترین نکات خرید خودرو توجه به میزان خرید و فروش دستگاه موردنظر در بازار و همچنین قیمت آن است. بازار خودرو ساینا به دلایل مختلف از جمله نوسانات نرخ ارز و تورم با نوسانات زیادی مواجه است. همچنین با توجه به عدم آگاهی کافی بسیاری از مردم از مشخصات فنی و شرایط بازار خرید ساینا، این وضعیت زمینه‌ساز سوءاستفاده‌هایی از سوی برخی افراد در بازار فروش ساینا شده است.

در عین حال اگر نگاهی به بازار خرید و فروش کوییک و ساینا بیندازید، متوجه خواهید شد که قیمت این دو خودرو تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. با توجه به ویژگی‌های ظاهری و جدیدتر بودن کوییک نسبت به ساینا، قیمت آن حدود 10 میلیون تومان یا کمی بیشتر از ساینا بالاتر است. این اختلاف قیمت به خصوص در مورد مدل کوییک R، که به صورت دو رنگ عرضه می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید.

مقایسه قیمت ساینا و کوییک؛ تفاوت قیمت جزئی و تاثیر بازار

ساینا یا کوییک؟ تصمیم‌گیری براساس نیازهای شما!

در این مقاله ساینا و کوییک را با هم مقایسه کردیم. به‌طورکلی این دو خودروی سایپا تفاوت‌های بسیاری با هم ندارند و به همین دلیل نمی‌توان برتری خاصی برای یکی نسبت به دیگری قائل شد. مهم‌ترین نکته‌ای که باید با توجه به آن تصمیم بگیرید، طراحی ظاهری و نوع بدنه آن‌هاست. بر این اساس اگر یک خودروی خانوادگی با صندوق عقب جادار و ظاهری عامه‌پسند می‌خواهید، ساینا و در‌صورتی‌که به دنبال هاچ‌بکی با طراحی اسپرت و جوان‌پسندانه‌تر هستید، کوییک گزینه بهتری خواهد بود.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟

محصولات پرطرفدار

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی-پرسنلی IR150پشتیبانی ایران رهیاب پشتیبانی ایران رهیاب شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا