NFTاخبار NFTاخبار ارز دیجیتالاخبار بیت کوینافراد معروفبیت کوینتحلیل روزانه ارزهای دیجیتالتکنولوژی بلاکچینقیمت بیت کوینکلاهبرداریهک

افشای هویت ساتوشی ناکاماتو در مستند HBO؛ لن ساسامن کیست؟

افشای هویت ساتوشی ناکاماتو در مستند HBO؛ لن ساسامن کیست؟

تریلر مستند جدید HBO به نام «Money Electric: The Bitcoin Story» با بررسی نظریات مختلف در مورد هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو منتشر شد. این مستند که توسط کالن هوباک (Cullen Hoback)، کارگردان نامزد جایزه امی، ساخته شده، قرار است در ۸ اکتبر پخش شود.

شبکه HBO در مستند جدیدش رمزنگار مشهور و مدافع حریم خصوصی لن ساسامن را به عنوان ساتوشی ناکاموتو معرفی خواهد کرد و شرط بندی ها در Polymarket نشان میدهد که او ممکن است ساتوشی باشد.

منبع: HBO Documentaries

منبع: HBO Documentaries

اطلاعات در مورد اوایل زندگی لئونارد هریس ساسامن (Leonard Harris Sassaman) اندک است. او در یک مدرسه خصوصی در ایالت زادگاهش پنسیلوانیا تحصیل کرد و طبق روایت های متعدد در حوزه رمزنگاری مشهور بود.

ساسامن در اواخر دوران نوجوانی خود به سانفرانسیسکو، کالیفرنیا رفت و با سایفرپانک ها، پیشگامان حریم خصوصی رایانه که در اواخر دهه 1980 چیزی شبیه به یک جنبش را شکل دادند، همکاری کرد. او در نهایت زیر نظر مخترع بلاک چین دیوید چاوم به تحصیل ادامه داد.

ساسامن روی پروژه هایی مانند نرم افزار Pretty Good Privacy و به روز رسانی آن GNU Privacy Guard کار کرد. او و همسرش، مردیت پترسون، دانشمند کامپیوتر، استارت آپ SaaS Osogato را تأسیس کردند.

ساسامن دانشجوی دکترای مهندسی برق در دانشگاه Katholieke Leuven در بلژیک بود که در 3 ژوئیه 2011 در سن 31 سالگی بر اثر خودکشی درگذشت. یادبودی از او در بلاک 138725 بلاک چین بیت کوین Bitcoin کدگذاری شد.

ادای احترام به لن ساسامان در بلاک چین بیت کوین.

ادای احترام به لن ساسامان در بلاک چین بیت کوین.

لن «ساتوشی ناکاموتو» ساسامن؟

ساسامن و پترسون در سال 2006 ازدواج کردند. پترسون گفته است که باور ندارد شوهرش ساتوشی ناکاموتو بوده باشد.

منبع: مردیث ال پترسون

منبع: مردیث ال پترسون

شواهد غیرمستقیمی برای حمایت از این نظریه وجود دارد که ساسامن ناکاموتو بوده است. وی فهرستی چشمگیر از انتشارات، ارائه کنفرانس‌ها و سایر فعالیت‌های آکادمیک را از خود به جای گذاشته که مطمئناً برای متقاعد کردن یک غیرمتخصص به توانایی او در اختراع بیت کوین کافی است. او عضو انجمن بین المللی رمزنگاری مالی بود و مرتباً در مورد رمزنگاری مالی صحبت می کرد.

منبع: لن ساسامن

منبع: لن ساسامن

در میان سایر شواهد غیرمرتب، تحلیل زبانشناختی شواهدی را ارائه می دهد که ساسامن می تواند مخترع بیت کوین باشد. ناکاموتو از دو ماه قبل از مرگ ساسامن چیزی منتشر نکرد.

منبع: r/Bitcoin

منبع: r/Bitcoin

همچنین هیچکس تا به حال ۶۴ میلیارد دلار بیت کوین متعلق به ناکاموتو را جابجا نکرده است.

ترجمه شده توسطمجله خبری نیپوتو

نوشته افشای هویت ساتوشی ناکاماتو در مستند HBO؛ لن ساسامن کیست؟ اولین بار در نیپوتو مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا