Best GamesDisco ElysiumGTAInstagramPlayStation 5Red Dead RedemptionRockstar Gamesآموزش و ترفنداپل - Appleاپلیکیشن و نرم‌افزاراستوری اینستاگرامانیمیشناینستااینستاگرامبازی و سرگرمیترین‌های بازیجوکرخبر بازیدی‌سیسامسونگسینمای جهانفیلم و سریالفیلم‌های ابرقهرمانیگلکسی Aلایو اینستاگراملوازم جانبیلوازم جانبی دیجیتاللوازم جانبی موبایلمنتخب تکنولوژیمنتخب سردبیرمنتخب هنر و سینماموبایلنقد فیلمیادداشت فرهنگ و هنر

انیمیشن «ربات وحشی ۲» ساخته خواهد شد

در حالی که انیمیشن «ربات وحشی» همچنان روی پرده است و منتقدان از آن به عنوان یکی از انیمیشن‌های درخشان سال‌های اخیر نام می‌برند، «ربات وحشی ۲» (The Wild Robot 2) نیز از سوی استودیوی دریم‌ورکس تایید شد.

اقتباسی از کتاب‌ کودکانه‌ای به همین نام نوشته‌ی پیتر براون، «ربات وحشی» قصه‌ی رباتی به نام راز (لوپیتا نیونگو) را روایت می‌کند که در یک جزیره‌ی دورافتاده گرفتار شده است و آنجا در حالی که حس آزادی را برای نخستین بار تجربه می‌کند، وظیفه‌ی نگهداری از یک غاز یتیم به نام برایت‌یل (کیت کانر) را برعهده می‌گیرد. این انیمیشن با استقبال منتقدان و مخاطبان روبه‌رو شد و در حال حاضر میانگین امتیاز ۹۸% در سایت راتن‌تومیتوز و امتیاز ۸.۵ از ۱۰ را در سایت آی‌ام‌دی‌دی دارد که آن را به یکی از بهترین انیمیشن‌های تاریخ تبدیل می‌کند. عملکرد تجاری انیمیشن هم خوب بوده است و تا اینجا با بودجه‌ی ۷۸ میلیون دلاری، به فروش ۱۱۱.۴ میلیون دلاری رسیده است.

طبق اخبار منتشر شده از سوی ددلاین، گفتگوها درباره‌ی ساخت انیمیشن «ربات وحشی ۲» آغاز شده است و به گفته‌ی کارگردان قسمت اول، کریس سندرز که «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» را در کارنامه دارد، آن‌ها ایده‌های مشخصی برای قسمت بعدی دارند. سندرز جزئیات بیشتری را از این پروژه فاش نکرد و به نظر می‌رسد که همه‌چیز در مراحل اولیه قرار دارد.

انیمیشن «ربات وحشی ۲» برای استودیوی دریم ورکس به چه معناست؟

ربات وحشی 2

با توجه به نقدهای مثبت قسمت اول و عملکرد تجاری آن، ساخت دنباله‌ی «ربات وحشی» تعجب‌آور نیست. با این حال، این دومین بار است که دریم‌ورکس در سال‌های اخیر با یک کتاب کودکانه کوچک، صاحب یک فرنچایز محبوب می‌شود؛ آن‌ها سال ۲۰۲۲ هم انیمیشن اقتباسی «رفقای بد» را راهی سینماها کردند که با بودجه‌ی ۸۰ میلیون دلاری به فروش ۲۵۰ میلیون دلاری رسید و دنباله‌اش سال آینده از راه می‌رسد.

دریم‌ورکس چند مجموعه‌ی محبوب دارد، از «پاندای کونگ‌فوکار» تا «چگونه اژدهای خود را تربیت کنیم» و «ترول‌ها» اما اکثر این آثار علی‌رغم فروش قابل قبول، از نظر کیفی پرفرازونشیب بوده‌اند و کمتر پیش آمده است که بتوانند با آثار پیکساری رقابت کنند یا در فصل جوایز موفق باشند. انیمیشن «ربات وحشی» و دنباله‌اش اما می‌تواند شرایط را به کلی تغییر دهد و در حال حاضر به نظر می‌رسد که شانس اول کسب جایزه اسکار بهترین انیمیشن است.

  • تریلر انیمیشن «ربات وحشی» را تماشا کنید؛ رفاقت یک ربات با طبیعت وحشی

به این سوال که آیا انیمیشن «ربات وحشی ۲» می‌تواند در حد و اندازه‌ی قسمت اول ظاهر شود، نمی‌توان پاسخ قطعی داد اما با توجه به تیم خلاق پشت فیلم اصلی و رویکردی که به یک قصه‌ی نسبتا کلیشه‌ای داشتند، می‌توان انتظار داشت که دنباله‌اش هم به اثر قابل‌قبولی تبدیل شود. دریم‌ورکس که به‌زودی «شرک ۵» را هم اکران می‌کند، بی‌گمان از اینکه صاحب یک فرنچایز جدید شده، خوشحال است اما اینکه آن را در آینده به چه مسیری می‌برد، باید منتظر ماند و دید.

منبع: deadline

نوشته انیمیشن «ربات وحشی ۲» ساخته خواهد شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا