Nintendo Switchارباب حلقه‌هاچی تماشا کنم؟خبر بازیسریالفیلم و سریال

دومین شبیه‌ساز نینتندو سوییچ از دسترس خارج شد

یکی از توسعه‌دهندگان شبیه‌ساز Ryujinx اخیرا در دیسکورد اعلام کرده که تیم سازنده‌ی این شبیه‌ساز پس از تماس نینتندو پروژه‌ی خود را از دسترس خارج کرده‌اند. گفتنی است که این دومین شبیه‌ساز کنسول نینتندو سوییچ است که در سال ۲۰۲۴ از دسترس خارج می‌شود و نینتندو در ماه فوریه نیز از سازندگان شبیه‌ساز محبوب Yuzu شکایت کرد و سپس در ماه مارس با پرداخت ۲.۴ میلیون دلار غرامت راضی به رضایت شد.

یکی از نمایندگان Ryujinx گفته که نینتندو با توسعه‌دهنده‌ی اصلی این شبیه‌ساز یعنی gdkchan تماس گرفته و توافقی برای توقف کار روی پروژه و پاک کردن آن از اینترنت ارائه کرده است. این نماینده که نام کاربری‌اش riperiperi است، نوشت:

در حالی که منتظر خبر نهایی در مورد اینکه آیا او این توافق را خواهد پذیرفت یا نه بودیم، همه چیز حذف شده بود. بنابراین فکر می‌کنم می‌توان گفت که نتیجه‌ی این اتفاق چه چیزی بوده است.

شبیه‌ساز Ryujinx نیز مانند Yuzu، برنامه‌ای است که به افراد اجازه می‌دهد بازی‌های کنسول نینتندو سوییچ را روی رایانه‌های شخصی، مک‌ و لینوکس بازی کنند. به گفته‌ی وبسایت این شبیه‌ساز که هنوز فعال است، این شبیه‌ساز با بیش از ۳۴۰۰ بازی سازگار است، اگرچه با کلیک روی لینک دانلود آنبه یک صفحه‌ی خالی هدایت می‌شود. اکثر صفحات دیگر، مانند راهنما‌، پرسش‌های متداول و غیره نیز دیگر کار نمی‌کنند. صفحه‌ی پترئون این شبیه‌ساز که بیش از ۸۰۰ عضو دارد و ماهیانه تقریبا ۱۶۶۱ دلار درآمد دارد نیز هنوز فعال است. یکی از نمایندگان انجمن نرم‌افزار‌های سرگرمی گفته که نمی‌تواند از طرف نینتندو صحبت کند، اما بیانیه‌ی زیر را ارائه کرد:

این صنعت متعهد به محافظت از خلاقیت و سخت‌کوشی توسعه‌دهندگان بازی‌های ویدیویی است. دور زدن غیرقانونی قانون کپی‌رایت، نوآوری را نابود می‌کند و مانع توسعه‌ی تجربیات سرگرم‌کننده که میلیون‌ها بازیکن در اینجا در ایالات متحده و در سراسر جهان از آن لذت می‌برند، می‌شود.

شبیه‌ساز RyujinX

تلاش‌ها برای تماس با توسعه‌دهندگان Ryujinx موفقیت‌آمیز نبوده است. یکی دیگر از اعضای تیم می‌گوید:

امیدوارم توانسته باشم برای افرادی که در طول سال‌ها با بخش پرسش‌های متداولی که نوشتم به آن‌ها کمک کردم، کمی لذت فراهم کرده باشم. اولین باری که یک شبیه‌ساز را روی رایانه شخصی راه‌اندازی و اجرا می‌کنید، فراموش می‌کنید که دارید آن را روی شبیه‌ساز تجربه می‌کنید و این یک تجربه واقعا جادویی است و زندگی من را تغییر داد.

توسعه‌دهنده‌ای که اولین خبر از دست خارج شدن این شبیه‌ساز را منتشر کرد، یعنی riperiperi نیز اطلاعاتی از چندین پروژه‌ی در دست اجرا از جمله نسخه‌ی موبایلی Ryujinx که انتظار می‌رفت منتشر شوند را به اشتراک گذاشته است. این بدان معنی است که بازیکنان می‌توانستند به بازی‌های نینتندو سوییچ روی تلفن‌های همراه خود دسترسی داشته باشند. Riperiperi، در کنار دیگر همکاران خود، همچنین خاطرنشان کرد که قصد ندارند روی ساخت شبیه‌سازی از سوییچ تمرکز کنند، اگرچه هنوز به اهمیت آن و حفظ بازی‌ها از این طریق اعتقاد دارند.

اگرچه شبیه‌ساز‌هایی مانند Ryujinx و Yuzu استفاده از بازی‌های غیرقانونی و دزدی‌ شده از نینتندو سوییچ را تشویق نمی‌کنند، اما به دلیل اجازه دادن به بازیکنان برای دسترسی به آن بازی‌ها بدون خرید کنسول، خشم نینتندو را برانگیخته‌اند. هنگامی که بازی The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom قبل از انتشار به صورت آنلاین به بیرون درز کرد، لینک‌های دانلود آن به گیمرها اجازه داد تا با Yuza آن را بازی کنند. نینتندو در دادخواست خود گفت که این بازی در آن زمان بیش از ۱ میلیون بار دانلود شده که ۲۰ درصد از دانلود‌ها برای این شبیه‌ساز بوده‌اند. در نهایت شبیه‌ساز‌ها لزوما فقط برای انجام بازی‌های دزدی‌ شده نیستند. بسیاری از بازیکنان از آن‌ها برای اجرا کردن بازی‌هایی استفاده می‌کنند که از قبل خریداری کرده‌اند. شبیه‌ساز‌ها همچنین اغلب به عنوان برنامه‌هایی مهم برای حفظ بازی‌ها نیز ذکر می‌شوند و اغلب می‌توانند تنها راه ممکن برای اجرای بازی‌های قدیمی آفلاینی باشند که روی برخی کنسول‌ها گیر کرده‌اند.

منبع: Polygon

  • فهرست نهایی بهترین بازی‌های نینتندو سوییچ؛ ۲۵ بازی سوییچ که باید تجربه کنید

صفحه‌ی اصلی بازی دیجی‌کالا مگ | اخبار بازی، تریلرهای بازی، گیم‌پلی، بررسی بازی، راهنمای خرید کنسول بازی

نوشته دومین شبیه‌ساز نینتندو سوییچ از دسترس خارج شد اولین بار در دیجی‌کالا مگ. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا