آموزش های کاربردیردیابی گوشی

روش های اعلام سرقت گوشی

گوشی موبایل را می توانیم یکی از گران ترین لوازم شخص معرفی کنیم که احتمال سرقت و دزدیده شدن آن بالا است. در این مواقع شما باید خونسردی خود را حفظ کرده و در کمترین زمان اقدام به اعلام سرقت گوشی کنید. اگر بلافاصله پس از دزدیده شدن گوشی، شما این کار را انجام دهید می توانید شانس پیدا شدن آن را افزایش دهید.

برای اعلام سرقت موبایل راه های مختلفی نیاز دارد؛ برای مثال اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا و اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا جزو برخی مهم ترین اقدامات است. در این مقاله از سایت پین شو در مورد راهنمای جامع اعلام سرقت موبایل بیشتر برای شما صحبت کرده و اطلاعات مهم را در این زمینه در اختیارتان قرار می دهیم.

برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

یکی از مهمترین سوالاتی که افراد در مورد اعلام سرقت گوشی می پرسند این است که برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم؟

در پاسخ باید بگوییم که برای این کار نیاز است تا شما به مراکز و مراجع مختلفی مراجعه کرده تا شانس پیدا شدن گوشی دزدیده خود را در کمترین زمان افزایش دهید. از مهم ترین مراکزی که در این زمان نیاز است شما بروید می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • مراجعه به کلانتری جهت اعلام سرقت
  • مراجعه به دفاتر خدمات الکترونیکی قضایی ثبت شکواییه در مورد دزدیده شدن گوشی و تقاضای صدور دستور برای پیگیری تلفن از طرف دادگاه
  • مراجعه به دفاتر ایرانسل، همراه اول یا رایتل جهت تقاضا برای سوزاندن سیم کارت و تقاضای رهگیری خط با کد IME

توجه داشته باشید علاوه بر در نظر گرفتن این موضوع که برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم نیاز است تا هرچه سریع تر به کلانتری برای گزارش دادن مراجعه کرده و این کار را برای روزهای بعد نگذارید.

اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا و پلیس فتا

اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا

اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا hamta.ntsw.ir یکی از بهترین اقدامات برای ردیابی گوشی و پیدا کردن آن است. در صورتی که گوشی شما دزدیده شد با مراجعه به این سامانه و یا اقدام از طریق اپلیکیشن همیاب ۲۴ یا سایت همیاب ۲۴ می توانید اقدامات اولیه را برای پیدا کردن گوشی خود انجام دهید. این سامانه قدرتمند برای ثبت اطلاعات تلفن به سرقت رفته، انتقال ملکیت و ریجستری ایجاد شده است.

مدت زمان پیگیری سرقت گوشی در این سامانه بسیار سریع است و به شما کمک می کند تا در کمتر از چند روز بتوانید گوشی دزدیده شده خود را ردیابی کرده و آن را پیدا کنید. پس کمک گرفتن از سامانه همتا را می توانیم یکی از بهترین روش های اعلام سرقت گوشی معرفی کنیم که تمامی افراد در مرحله اول می توانند به آن مراجعه کنند.

اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا

پس از اینکه در مورد اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا برای شما گفتیم بهتر است بدانید از روش های دیگر و کمک گرفتن از پلیس نیز می توانید گوشی خود را ردیابی کنید. به عبارتی اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا نیز یکی دیگر از روش ها برای اعلام سرقت است. موضوعی که در این مورد باید بدانید این است که وظیفه پلیس فتا رسیدگی به جرایم اینترنتی از جمله کلاه برداری های اینترنتی است. اگر شما اطلاعاتی از سارق دارید که مربوط به اینترنت و فضای مجازی بوده یا حتی دزدی گوشی شما نیز از طریق این فضا انجام شده است می توانید از پلیس فتا کمک بگیرید.

اما در صورتی که به سرقت رفتن گوشی شما ربطی به فضای مجازی و مخابراتی ندارد پلیس فتا نمی تواند در این زمینه به شما کمک کند. به همین دلیل در این مواقع نیاز است تا به دفاتر خدمات قضایی یا دادسرا جهت تشکیل پرونده مراجعه کنید. البته در این مواقع دادگاه اگر صلاح بداند پرونده شما را به پلیس فتا نیز ارجاع می دهد. پس در مورد دوم در پاسخ به این سوال که برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم، می توانیم به کمک گرفتن از پلیس فتا در مواقع ضروری نیز اشاره کنیم.

اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا و پلیس فتا

مدارک مورد نیاز برای اعلام سرقت گوشی

برای اعلام سرقت گوشی نیاز به ارائه مدارک مختلفی دارید؛ در ادامه مهمترین مدارک را به شما معرفی می کنیم:

  • ارائه نام کاربری و رمز عبور سامانه ثنا
  • فاکتور خرید گوشی، کارتن گوشی و شماره سریال پشت جعبه
  • ارائه مدارک هویتی مثل کارت ملی و شناسنامه
  • ارائه فایل شکواییه تنظیمی در مورد دزدیده شدن گوشی که به صورت ورد یا روی رم ذخیره شده باشد.

مراحل اعلام سرقت گوشی

برای اعلام سرقت گوشی نیاز است تا مراحل مختلف را به ترتیب طی کنید. انجام این مراحل به شما در ثبت شکایت و یافتن سریعتر گوشی کمک می کند:

  1. در مرحله اول بهتر است به اپراتور سیم کارت خود مراجعه کرده و اقدام به سوزاندن خط تلفن همراه کنید. این کار اولویت اصلی است و از سو استفاده از خط شما جلوگیری می کند.
  2. در مرحله دوم به کلانتری مراجعه کرده و اقدام به ارائه گزارش سرقت موبایل خود کنید، توجه داشته باشید در این مرحله باید همه مدارک مهم را همراه خود ببرید.
  3. در این مرحله برای اعلام سرقت گوشی نیاز است تا با داشتن حساب کاربری ثنا به سامانه ir وارد شوید. پس از اینکه وارد این سایت شدید به ترتیب روی گزینه های سامانه ابلاغ الکترونیک قضایی، پشتیبان ثنا و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور کلیک کرده و وارد حساب کاربری خود شوید تا بتوانید شکواییه مورد نظر را تنظیم نمایید.
  4. در صورتی که امکان ثبت شکایت به صورت اینترنتی وجود ندارد باید با در دست داشتن مدارک و فایل ورد شکوایه تنظیمی، به نزدیک ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی بروید تا پس از ثبت شکایت، شکواییه شما تنظیم و به دادگاه ارسال شود.

سخن پایانی

پس از اینکه متوجه شدید برای اعلام سرقت گوشی به کجا مراجعه کنیم نیاز است تا در اولین فرصت برای یافتن گوشی و جلوگیری از هرگونه سو استفاده اقدامات لازم را انجام دهید. شما در اولین مرحله باید به کلانتری بروید اما اعلام سرقت گوشی در سامانه همتا و اعلام سرقت گوشی به پلیس فتا نیز می تواند جزو اقدامات مهم برای یافتن گوشی دزدیده شده باشد.

همواره انجام اقدامات ضروری برای پیدا کردن گوشی و استفاده مجدد از آن اهمیت بالایی دارد. همچنین اگر در این مسیر نیاز به کمک دارید، می توانید از افراد با تجربه و متخصص کمک بگیرید تا آنها شما را در این مسیر به خوبی راهنمایی کنند.

نوشته روش های اعلام سرقت گوشی اولین بار در پین‌شو. پدیدار شد.

مقاله اصلی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا