بلاگجی پی اس

بهترین ماشین ایرانی از نظر امنیت کدام است؟ معرفی ایمن ترین خودرو ایران

ایران رهیاب Blog Archivesبهترین ماشین ایرانی از نظر امنیت کدام است؟ معرفی ایمن ترین خودرو ایران بهترین ماشین ایرانی از نظر امنیت

شاید در سفرهای جاده‌ای ماشین‌های ایرانی را که بر اثر تصادف مچاله شده‌اند، دیده باشید. با چنین پیش‌زمینه‌ای احتمالا فکر کنید هیچ کدام از خودروهای وطنی از نظر امنیت، استانداردهای جهانی را ندارند؛ که چندان بی‌راه هم نیست. اما همه ماشین‌های ساخت داخل از این لحاظ برابر نبوده و برخی، از جمله تارا و شاهین از سطح ایمنی بالاتری برخوردار هستند. در این مطلب ایمن‌ترین خودرو ایران را معرفی می‌کنیم. اگر به فکر خرید یک ماشین ایرانی هستید، از شما دعوت می‌کنیم مطالعه مطلب پیش رویتان را از دست ندهید.

تارا؛ یکی از ایمن‌ترین خودروهای ایران

خودروی سدان تارا از جدیدترین محصولات ایران خودرو است که با‌توجه‌به استفاده از پلتفرم و شاسی مشترک با پژو 301، به‌عنوان یکی از ایمن‌ترین خودروهای داخلی شناخته می‌شود؛ چرا که پژو 301 در سال 2014 موفق به کسب سه ستاره ایمنی از موسسه یورو انکپ شد که نشان‌دهنده کیفیت ایمنی آن است. تارا با تجهیزاتی مانند چهار کیسه هوا، سیستم کنترل پایداری، ترمزهای دیسکی عقب و استفاده از ورق‌های با استحکام بالا، توانسته است سطح ایمنی مناسبی برای سرنشینان خود فراهم کند.

اگرچه هنوز نتیجه رسمی تست تصادف بین‌المللی آن منتشر نشده، اما با‌توجه‌به ساختار محکم و تجهیزات پیشرفته، تارا را می‌توان در میان ایمن‌ترین خودروهای ایرانی قرار داد. نصب جی پی اس روی تارا امنیت آن را بیش از پیش افزایش می‌دهد؛ بنابراین امنیت بالای دارایی ارزشمندتان را فدای قیمت ردیاب خودرو نکنید.

تارا؛ یکی از ایمن‌ترین خودروهای ایران

شاهین؛ یکی از ایمن‌ترین خودروهای سایپا

شاهین سایپا یکی از معدود خودروهای ایرانی است که در آزمون‌های ایمنی اروپا شرکت کرده و نتایج قابل‌توجهی کسب کرده است. این خودرو با دریافت استاندارد ece r95 اروپا و استفاده از پلتفرمی که از گروه خودروسازی تویوتا برگرفته شده، ایمنی بالایی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. برخلاف انتظارات از خودروسازی سایپا که به خاطر تولید خودروهای کم‌امنیتی مانند پراید شناخته می‌شود، شاهین توانسته است در تست‌های بین‌المللی مانند ENCAP و ECE امتیازات خوبی کسب کند.

استفاده از ورقه‌های آلیاژی مقاوم، عملکرد سریع ایربگ‌ها و ثبات بدنه در هنگام تصادف از ویژگی‌هایی هستند که این خودرو را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای ملی تبدیل کرده‌اند. همچنین تعادل مناسب خودرو در هنگام تصادف و استحکام بالای ستون‌ها و سقف، شاهین را در میان بهترین خودروهای ایرانی از نظر امنیت قرار داده است. با این وجود امنیت شاهین هم به اندازه‌ای نیست که از خیر نصب جی پی اس ماشین بگذرید!

شاهین؛ یکی از ایمن‌ترین خودروهای سایپا

سراتو سایپا؛ خودرویی خارجی و ایمن با مونتاژ ایرانی

سراتو سایپا، گرچه به‌طور‌کامل ایرانی نیست، اما به دلیل مونتاژ و تغییرات انجام‌شده توسط سایپا، می‌توان آن را به‌عنوان یکی از مقاوم‌ترین و ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار داخلی معرفی کرد. این خودرو با وجود کاهش برخی از امکانات رفاهی و ایمنی نسبت به نسخه‌های اصلی وارداتی، همچنان از نظر استحکام بدنه و طراحی شاسی بهتر از بسیاری از خودروهای تولید داخل است.

با بهره‌گیری از اتاقک باکیفیت، گیربکس اتوماتیک و ساختار محکم، سراتو سایپا ایمنی مناسبی را برای سرنشینان خود فراهم می‌کند و به همین دلیل شایسته حضور در لیست بهترین ماشین‌های ایرانی از نظر امنیت است. با نصب انواع سیستم ضد سرقت خودرو می‌توانید امنیت سراتو سایپا را به مراتب افزایش دهید.

سراتو سایپا؛ خودرویی خارجی و ایمن با مونتاژ ایرانی

پژو 2008؛ یکی دیگر از خودروهای پرچمدار ایران از نظر امنیت

پژو ۲۰۰۸، یکی از مقاوم‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران، به‌عنوان یکی از معدود خودروهای پنج ستاره در تست‌های Euro NCAP شناخته می‌شود. این خودرو با تجهیزاتی همچون ایربگ‌های جلو و بغل، محافظت بالایی از سرنشینان جلویی به عمل می‌آورد و در تست‌های تصادف کمترین آسیب ممکن را به آن‌ها وارد می‌کند. اگرچه پژوهای مونتاژ شده در ایران معمولا به کیفیت متوسط شناخته می‌شوند، اما پژو ۲۰۰۸ با پیشرانه قوی‌تر و بدنه فیس‌لیفت شده، استانداردهای ایمنی بالاتری را ارائه می‌دهد.

امکاناتی مانند کروز کنترل، کنترل ایستایی در سربالایی و ترمز با نیروی کمکی در پژو 2008 دیده می‌شود و نصب ردیاب ماشین ایمنی این خودرو را تکمیل می‌کند. نسخه فرانسوی پژو ۲۰۰۸ در سال ۲۰۱۳ موفق به دریافت پنج ستاره از ENCAP شد و از نظر ایمنی یکی از برترین خودروهای موجود در بازار ایران به شمار می‌آید.

پژو 2008؛ یکی دیگر از خودروهای پرچمدار ایران از نظر امنیت

رنو ال 90 یا تندر 90؛ آخرین مورد در لیست ایمن‌ترین خودروهای ایران

رنو ال ۹۰ که به تندر ۹۰ نیز شناخته می‌شود، از جمله خودروهای داخلی است که با ارائه سطح بالایی از ایمنی، جایگاه ویژه‌ای میان محصولات مشابه خود پیدا کرده است. این خودرو در آزمون‌های موسسه یورو انکپ توانسته نمرات قابل‌توجهی را برای حفظ امنیت سرنشینان بزرگسال و کودکان به دست آورد که آن را از بسیاری از خودروهای هم‌رده مانند پژو پارس، سمند و دنا پلاس یا ۲۰۷ متمایز می‌کند.

استحکام بالای بدنه و قرارگیری مخزن سوخت در کف خودرو از دیگر عواملی هستند که تندر ۹۰ را به یکی از ایمن‌ترین و مقاوم‌ترین خودروهای ایرانی تبدیل کرده‌اند. این طراحی باعث می‌شود تا در صورت وقوع تصادف، خطراتی مانند سوراخ شدن مخزن سوخت و آتش‌سوزی به حداقل برسد. این ویژگی‌ها تندر ۹۰ را در لیست امن‌ترین خودروهای داخلی قرار می‌دهد.

رنو ال 90 یا تندر 90؛ آخرین مورد در لیست ایمن‌ترین خودروهای ایران

با خرید ایمن‌ترین ماشین‌ها سلامت سرنشینان خود را تضمین کنید

در این مقاله 5 مورد از ایمن‌ترین خودروهای ایران را معرفی کردیم و گفتیم هر ماشین چه قابلیت‌هایی برای افزایش ایمنی سرنشینان دارد. هر کدام از ماشین‌های فوق یا حتی خودروهای خارجی را که تهیه کنید، نصب جی پی اس تاثیر شگرفی در افزایش ایمنی آن دارد؛ چرا که ردیاب‌ها به قابلیت‌هایی مانند هشدار کنترل سرعت مجهز هستند و به‌این‌ترتیب رانندگی ایمن را تضمین می‌کنند. همچنین در بسیاری از انواع ردیاب‌ها، دکمه کمک اضطراری تعبیه شده که با استفاده از آن می‌توانید حوادث ناگوار را به فرد دیگری اطلاع دهید.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟

محصولات پرطرفدار

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی-پرسنلی IR150پشتیبانی ایران رهیاب پشتیبانی ایران رهیاب شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا