اخبار فناوریبلاگجی پی اسفناوری های نوین

معرفی جالب‌ترین و جدیدترین انواع آپشن خودرو

ایران رهیاب Blog Archivesمعرفی جالب‌ترین و جدیدترین انواع آپشن خودرو معرفی جالب‌ترین و جدیدترین انواع آپشن خودرو

براساس اطلاعات Motor1 از اول سال 2024 حداقل 25 مدل جدید، خودرو سواری، شاسی بلند و خودروهای برقی از شرکت‌های مختلف معرفی و به بازار عرضه شده‌اند. این خودروها شامل مدل‌هایی مانند مرسدس بنز E-Class، نیسان روگ و تویوتا لندکروزر می‌شوند که با فناوری‌های پیشرفته و طراحی‌های مدرن به بازار آمده‌ و هرکدام جدیدترین و به‌روزترین آپشن‌ها را دارند. در این مقاله قصد داریم به معرفی جالب‌ترین و جدیدترین انواع آپشن خودرو مانند ردیاب، دید در شب و سایر تکنولوژی‌های هوشمند بپردازیم. اگر شما هم دوست‌دار تکنولوژی‌های جدید به‌کاررفته در انواع خودروها هستند این مقاله مخصوص شماست.

1. ردیاب خودرو یا جی پی اس؛ آپشنی که سارق را به دام می‌اندازد

بسیاری از خودروهای جدید تولید شرکت‌های مطرح خارجی به جی پی اس ماشین مجهز هستند که با استفاده از این آپشن، حتی اگر دزدی موفق به سرقت خودرو شود، در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن به دام می‌افتد. به‌طورکلی در سیستم‌های ردیاب سیم‌کارتی تعبیه شده است که از طریق ماهواره موقعیت مکانی خودرو را مشخص کرده و اطلاعات آن را برای مالک ماشین ارسال می‌کند.

برخی جی پی اس‌ها امکانات بیشتری از جمله قابلیت خاموش کردن خودرو از راه دور، هشدار باز شدن درب‌ها یا روشن شدن خودرو، تعیین محدوده جغرافیایی و حتی قابلیت شنود هم دارند. خبر خوب اینکه این آپشن روی انواع خودروهای ساخت داخل و همچنین خارجی قابل‌نصب است.

ردیاب خودرو یا جی پی اس؛ آپشنی که سارق را به دام می‌اندازد

2. آپشن کروز کنترل تطبیقی؛ یکی از جدیدترین آپشن‌های خودرو

در برخی از انواع ردیاب‌ها مانند ردیاب آهنربایی امکان تعیین محدوده سرعت مجاز وجود دارد. به‌این‌ترتیب اگر خودرو از سرعت تعریف شده تجاوز کند، پیامک هشداری برای مالک ارسال می‌شود. سیستم پیشرفته‌تر این آپشن، کروز کنترل هوشمند بوده که نوعی سیستم نگهدارنده سرعت است. زمانی که این آپشن را فعال می‌کنید، سرعت خودرو ثابت نگه داشته می‌شود و بدون فشار پدال گاز، ماشین به حرکتش ادامه می‌دهد.

اما کروز کنترل تطبیقی از کروز معمولی هم جالب‌تر است. این آپشن با در نظر گرفتن ماشین جلویی هم شتاب می‌گیرد و هم ترمز می‌کند. در واقع با فعال کردن کروز کنترل تطبیقی، همواره فاصله مشخصی با خودروی جلویی حفظ می‌شود و وقتی راننده مقابل سرعتش را کم کند، سرعت خودرو هم کاهش می‌یابد. ترکیب آپشن کروز کنترل تطبیقی و فرمان کمکی به این معناست که خودرو تا حد زیادی خودش رانندگی می‌کند!

3. آپشن دید در شب؛ یکی از آپشن‌های ماشین ایرانی و خارجی

ویژگی دید در شب، به کاربران امکان می‌دهد تا در شرایط نوری محدود با اطمینان بیشتری رانندگی کنند. استفاده از مدل‌های برجسته‌ی Garmin و THINKWARE، به شما این امکان را می‌دهد که تصاویر واضح و شفافی را حتی در تاریک‌ترین محیط‌ها ثبت کنید. این دستگاه‌ها با بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته و تکنولوژی‌های نوآورانه مانند NightGlo، نه‌تنها امنیت را در هنگام رانندگی شبانه افزایش می‌دهند، بلکه با دقت ثبت وقایع و مکان‌ها، به‎عنوان یکی از لایف استایل‌های مدرن، کاربردی و ضروری محسوب می‌شوند. پیشنهاد می‌کنیم برای چندبرابر کردن ایمنی وسیله نقلیه خود علاه‌بر آپشن دید در شب از آپشن‌های دیگری مانند بهترین جی پی اس خودرو بهره‌مند شوید.

آپشن دید در شب؛ یکی از آپشن‌های ماشین ایرانی و خارجی

4. آپشن احضار خودرو؛ با یک کلیک ماشین کنار شماست!

قابلیت احضار خودرو به کاربران این امکان را می‌دهد که با یک کلیک ماشین خود را به محل موردنظر فرا بخوانند. این ویژگی مخصوصا در پارکینگ‌های تنگ و شلوغ بسیار مفید بوده و از طریق برنامه‌ی تلفن هوشمند قابل دسترسی است. این فناوری در واقع نوعی خدمات وله ماشین به‌شمار می‌رود که با استفاده از مختصات GPS به شما اجازه می‌دهد ماشین خود را در محیط‌های پارکینگ بدون دخالت دستی هدایت کنید. این آپشن در خودروهای داخل ایران به‌کار نرفته است، ولی به‌جای جی‌پی‌اس‌های احضار خودرو پیشنهاد می‌کنیم یکی از پرفروش‌ترین ردیاب خودرو را برای آپشنال کردن اتومبیل انتخاب کنید. ردیاب‌ها، اتومبیل شما را از دزدی‌های مکرر داخل ایران مصون نگه می‌دارد و همواره اطلاعات دقیق محل خودروی شما را اعلام می‌کند.

5. مانیتور سینمایی؛ آپشن سرگرمی و هیجان در اتومبیل

اگر در این باره که ایموبلایزر چیست یا ردیاب چطور عمل می‌کند، اطلاعات کافی داشته باشید، حتما می‌دانید که بسیاری از انواع آپشن خودرو به حفظ ایمنی ماشین و سرنشینان مربوط است. اما همه آپشن‌ها هم در این حوزه جای نمی‌گیرند و امکانات رفاهی هم به ویژه در خودروهای خارجی به وفور دیده می‌شود. یکی از حیرت‌انگیزترین آپشن‌هایی که در سال 2022 معرفی شد، مانیتور سینمایی است که در سری 7 و I7 بی ام و وجود دارد.

هنگام فعال‌سازی این آپشن، صندلی‌های عقب به پشت تکیه می‌دهند و در دورترین فاصله از صفحه نمایش قرار می‌گیرند. همزمان سقف پانوراما هم بسته می‌شود تا محیط تاریک‌تر شده و شرایط سینما برای سرنشینان به وجود بیاید. جالب‌تر اینکه با روشن شدن مانیتور سینمایی، 36 بلندگوی سیستم صوتی شروع به کار می‌کنند و با پخش صدا به‌صورت 4 بعدی تجربه بی‌نظیری را برای بینندگان به ارمغان می‌آورند.

مانیتور سینمایی؛ آپشن سرگرمی و هیجان در اتومبیل

با مجهز کردن خودرو به تکنولوژی مدرن، خودروی خود را آپشنال کنید!

در این مطلب 5 مورد از جدیدترین انواع آپشن خودرو را معرفی کردیم و گفتیم هر کدام چه امکاناتی دارند. با وجود آپشن‌های بسیار امنیتی و رفاهی در انواع خودروهای ایرانی و خارجی، همچنان جی پی اس در صدر فهرست بهترین‌ آپشن‌ها و امکانات خودرو قرار دارد؛ زیرا با وجود این سیستم، امنیت صددرصدی ماشین تضمین می‌شود و همزمان با نصب یک دستگاه، علاوه‌بر ردیابی، به امکانات متعدد دیگری هم دسترسی خواهید داشت.

این محتوا برای شما چقدر ارزشمند بود؟

محصولات پرطرفدار

ردیاب خودرو

ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی

ردیاب آهنربایی

ردیاب شخصی

ردیاب شخصی-پرسنلی IR150پشتیبانی ایران رهیاب پشتیبانی ایران رهیاب شیرین کریمی

سلام، شیرین کریمی هستم.
به شما کمک میکنم که متناسب با نیاز و بودجه خود ،محصول مناسب را انتخاب کنید.
از صحبت با شما خوشحال خواهم شد.

22410328

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا